La primera vegada ha de ser especial?
Hola, sóc una noia de 14 anys, ja m'he liat amb uns 10 nois però soc verge. Ara estic amb un noi de fora, el veig molt poc i hem parlat així de broma de fer-ho. Tinc dubtes, per una part ho faria però per l'altra no, per la meva edat i pel fet de que no estic enamorada d'ell. Si ho faig amb algú del qual no estic enamorada m'arrepentiré? M'hauria d'esperar? He d'aguantar les ganes? I si un cop ho faig, que he de fer? He de anar al metge?
Gràcies.
Mariona Busto

Hola Laia!
Que la curiositat i l'interès per la nostra sexualitat augmenti durant l'adolescència és completament normal, però això no ens ha de fer córrer. Fixa't que si tens tants dubtes, potser és perquè encara no et sents del tot preparada, i no passa absolutament res.
La nostra recomanació és que et donis més temps per tenir la decisió més clara i no fer res de forma precipitada. És important que ho facis amb qui tu vulguis, amb qui tinguis confiança i quan tu vulguis. Sense cap tipus de pressió!
Quan es comencen a tenir relacions sexuals amb penetració, es recomana iniciar les primeres revisions ginecològiques.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat