Tabac
Hola, no sabia si anava en aquesta secció però m'he arriscat perquè necessito l'ajuda.
Últimament fumo més del que ho feia abans. Aban era puntual, ara ho faig quasi cada dia no estic massa orgullosa. Noto com cada vegada em crida més i tinc aquell formigueig al cos demanant-me un cigarret.
La cosa és que no sé com evitar en un primer moment volguer-me fumar un quan ni tinc les ganes de fer-ho. Sé que pot ser addicció però és lleu i per això vull saber com aturar-la abans que sigui massa tard.
És d'allò que estàs amb amics i te'n fas un, com si no afectés, però amb la tonteria segur que porto uns dos paquets en total o cosa així. Voldria saber com fer-me dir que no abans d'agafar-lo.
Merci!
Estrella Dorca

Hola!
És molt probable que estiguis iniciant aquesta addicció, per tant, és un bon moment per aturar-ho i deixar-ho en una "curiositat". Així que et deixaré algunes estratègies:
• Intenta no portar tabac a sobre (així, si tens ganes de fumar, n'hauries de demanar als altres i això sempre fa una mica de pal).
• Porta xiclets o regalèssia a sobre per tapar aquestes ganes.
• Evita aquestes amistats que et fan fumar i demana als pares que et vinguin a buscar aviat quan acabin les classes (almenys durant unes setmanes, per trencar l'hàbit de fumar+amics)
• Busca informació sobre els efectes del tabac. Aquí en trobaràs: http://www.elpep.info/el-tabac/no-en-fumare/
">
• Decideix quin serà l'última cigarreta i proposa't petits reptes com: "estar una setmana sense fumar"; després el següent repte serà: "dues setmanes sense fumar"; "tres setmanes sense fumar"; "un mes sense fumar". Apunta-ho en un paper (com una piràmide) i ves tatxant els objectius.
• Ara és un bon moment, ja estàs notant els efectes de l'addicció i ets a temps de frenar-la sense gaire dificultat. Proposa't deixar-ho abans de l'estiu i veuràs com et sentiràs orgullosa de tu mateixa!!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico