Depressió
Se'm fa una mica estrany parlar d'això aquí perquè ja vaig a un psicòleg, però allà vaig.
Fa cosa de dos anys que estic bastant trista i em sento malament. Després de parlar-ho amb el psicòleg al que vaig recentment, em sento millor però he entès que he viscut amb depressió. Al menys jo he sentit que la tenia, ja que òbviament no és normal comportar-se de manera tant apagada o pensar tant negativament amb només 16 anys. L'adolescència de per sí ja és complicada, però últimament, a part de sentir-me malament, tinc moltes ganes de fer-me mal. Amb la meva confessió no vull incitar a ningú a fer-se mal ja que és dolorós i gens recomanable. El meu problema és que sé que sóc bastant madura per la meva edat i molta gent de la meva edat ni pensaria en fer-se res. En canvi a mi és com si m'agradés fer-me sentir malament, com si ho fes per recordar-me que no mereixo ser feliç.
Vaig millorant poc a poc, però se'm fa molt fàcil recaure. He intentat moltes coses per estar millor i els consells sento que ja no em serveixen de res. Simplement escric això perquè m'he sentit a gust explicant-ho sense estar cara a cara.
Escriuria més coses, però això ho pot llegir tothom i em sabria greu parlar de certs temes. La inocència es perd al experimentar una etapa traumàtica, jo crec.
Per tant, moltes gràcies per llegir-me i per deixar-me dir. Espero i desitjo amb tota la meva vida sortir-me'n.
Estrella Dorca

Hola bonica,
Moltes gràcies per explicar amb tanta intensitat i franquesa com et sents. No és fàcil despullar-te emocionalment d'aquesta manera i t'ho agraeixo molt. Crec que hauries d'ampliar aquesta consulta o bé agafar una llibreta on apuntar tots aquests pensaments que tens per poder-los ensenyar al teu psicòleg. Segurament podreu treballar de manera més real la teva problemàtica i amb més profunditat.
Sé que estàs vivint una etapa molt complicada a la teva vida, però hi ha una part de tu que vol renéixer, que vol sortir d'aquesta foscor i que té ganes de veure la vida amb altres colors. Així que segueix i alimenta aquesta part (encara que a vegades necessitis fer un sobreesforç).
L'únic que et demano és que en acabar el dia puguis anotar en una petita llibreta o en fulls de colors una cosa bonica que hagis viscut (una estona a la dutxa, uns riures amb les teves amigues, una cançó que has escoltat, una bona conversa, un menjar deliciós... ) i al cap d'una setmana ho rellegeixis per reviure-ho.
Mica en mica notaràs que aquest pes està afluixant...
Una abraçada molt forta!
Laia Sala
@laiasala.psico