Perduda en un mar de llagrimes💔
Hola! Ja fa temps vaig fer una consulta i em va servir de molt ja que em sentia sola i angoixada i ho vaig anar millorant. Però ara sento que torno a decaure en aquella foscor que em cegava els ulls de llàgrimes cada dia. No em considero una nena negativa, l'únic que tinc moltes coses guardades i difícils d'explicar que les porto arrossegant fa molt de temps. Sento que cada cop que intento aixecar-me torno a caure per un motiu diferent. Em sento utilitzada, enganyada, trista i sobre tot amb moltes ganes de saber que passa amb la meva vida. Perquè cada cop m'enfonso perquè la gent em fa la vida impossible. Em critiquen i al meu institut no puc anar per en lloc ja que molta gent em mira malament i no se perquè. Sento que ho faig tot malament, que no em mereixo res. He estat pensant sobre el tema i crec que aquesta edat una de les coses que fa més mal de la gent es la gelosia i la falsedat. Trec molt bones notes i diguem que no soc lletja per dir-ho aixi jaja. Tinc bon cos, però crec que això també fa que la gent sigui més gelosa i em vulgui fer mal ja que saben que soc una persona amb moltes coses a dins. Pff arriba un punt que ni jo mateixa penso que això li pot passar una persona però aqui estic. Em penso que la vida és un malson i que quan em desperti, estarè bé amb tothom i no em sentire tant malament amb mi mateixa. Sempre intento anar a l'institut amb un somriure, ho intento, però sempre arriba el moment del dia en que el cor se'm trenca i sento que tot em va encontra perquè es que pff son moltes coses i se que no tot es soluciona així com així, però em va bé escriure i dir com em sento. Jo amb la meva tutora de l'escola n'he parlat daixò ja que molts cops em veu plorant a classe, però no es el mateix, crec jo. Espero poder tornar a parlar amb ella i explicar-li tot, des del principi fins al final. Moltes gràcies.
Una abraçada a tothom que pugui arribar a llegir això!
Estrella Dorca

Hola bonica,
M'alegro que la resposta a la consulta anterior t'anés bé!
Espero que aquesta vegada també t'ajudi a veure el món d'una altra forma.... ;)
Primer de tot, et diré que et treguis del cap la idea de "caure bé a tothom", ja que és impossible! És probable que et fixis més en la gent externa o desconeguda que no pas en les persones del teu cercle proper. Sovint cometem aquest error: fixar-nos més en els desconeguts que no en les persones que ens estimen. Això implica que fem més cas d'una mala mirada (o una mirada que nosaltres interpretem així), que no d'una bona conversa amb un amic/ga (ja que aquesta persona se suposa que ens estima i ho diu "per quedar bé").
La meva pregunta és: Amb quines persones hi vols tenir una bona relació?
• Selecciona entre 3 i 5 persones de la classe i centra't en elles per relacionar-te.
Continua escrivint i posant lletra a les teves emocions ja que és una forma de deixar-les sortir. Una altra cosa important és trobar algú dins (i fora) l'institut amb qui parlar de com et sents. La persona de dins l'institut et donarà una visió més ajustada a la realitat i la persona de fora t'ajudarà a veure-ho amb perspectiva.
I... l'última recomanació és que intentis recuperar allò que et va anar bé l'última vegada!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico