M'agrada? Li agrado? (estic feta un lio)
Hola,
Porto un temps tenint molts dubtes sobre la meva sexualitat. Començo pel principi, aquest any he fet una nova amiga i em va convidar a la seva festa d'aniversari on hi van anar totes les seves altres amigues amb les quals jo no em portava. Allà vaig conèixer a una noia amb la qual em va semblar tenir una connexió especial. Per la festa vam anar primer al cine i com que ja havia connectat amb aquesta noia vaig seure al seu costat, mentres feien els anuncis vam estar parlant tota l'estona i després durant el sopar igual. Vaig notar com teniem moltíssimes coses en comú, la veritat és que feia temps que no em sentia tant còmode amb una persona. A aquesta noia ja la "coneixia" des de feia un temps, bé més que res sabia qui era pq és del meu poble però com he dit, no m'hi havia portat mai; però sabia que era lesbiana, la qual cosa ja va influir des del moment en que ens vam conèixer, és com que una part de mi ja dubtava de la meva sexualitat abans i el fet de tenir aquesta connexió amb ella encara hi vaig dubtar més.
Bé, doncs uns dies més tard de la festa, la meva amiga em va proposar d'anar al cinema del meu poble amb les seves amigues de la festa (evidentment, estava LA noia). Jo hi vaig anar encantada, tenia moltes ganes de tornar-la a veure. Vam estar parlant molt una altra vegada. Al dia següent ens vam començar a seguir-nos al insta i vaig decidir contestar a una story que va fer. A partir de llavors vam començar a tenir converses a través de insta i més tard, quan ja portàvem temps parlant, ella em va obrir pel whatsapp per continuar parlant per allà.
Tot molt bé, converses molt interessants però res amorós. Tinc molts dubtes pq m'encanta parlar amb ella i sempre ens fem uns "textacos" i audios interminables i parlem molt però el problema és que a vegades triga dos-tres dies a contestar-me i a vegades inclús més. Després sempre es disculpa dient que tenia molta feina i que no és personal, que és una despistada i ho fa amb tothom. Però a vegades penso que igual s'està cansant de mi i ja no vol que parlem més...
Doncs fa uns quatre dies vam estar parlant i jo vaig ser l'última en contestar enviant-li uns quants audios responent (sempre ens en enviem mínim tres i de ben llarguets jajaja) bé, doncs com sempre no em contestva... Total, que ahir ella feia una obra de teatre al meu poble de la qual me'n va parlar i jo li vaig dir que hi intentaria anar; així que vaig decidir obrir-la i dir-li que aniria a veure-la amb una altra amiga que tenim en comú. Ella em va respondre excusant-se de nou per no haver-me contestat i que en quan pugués escoltaria els audios i em contestaria, a més semblava contenta de que anés a veure-la actuar. Doncs bé, la vaig anar a veure a la obra i quan va acabar va a venir a saludar-nos (estàvem la meva amiga i jo juntament amb altres amigues d'aquesta noia que també hi van venir), jo estava una mica tallada pq sóc bastant tímida i feia temps que no ens veiem, ella també ho estava, gairebé no em va dir res.
Ara mateix, ja ha passat gairebé un dia sencer i encara no m'ha contestat als missatges. No sé si dir-li alguna cosa pq no vull semblar una pesada i allunyar-la més de mi però sento que si no li dic res la cosa acabarà aquí i ja no tornarem a parlar més. No sé què puc fer... perquè a més crec que la vull més que com a una amiga però no crec que ella senti el mateix. Estic feta un lio. M'agraden les noies? M'agrada aquesta noia? Com sé si jo també li agrado o, pel contrari s'ha cansat de mi?
Perdó per el missatge tant llarg i merci per la vosta ajuda :)
Estrella Dorca

Hola bonica,
Tinc la sensació que tu mateixa necessites un temps per aclarir els teus sentiments, per tant intentaré ajudar-te una miqueta:
• És probable que sentis una connexió especial amb aquesta persona
• És probable que tinguis dubtes sobre la teva orientació sexual
• Això no vol dir que amb ella hi hagis de tenir una relació amorosa.
Tu mateixa dius que t'agrada la seva amistat i que tens ganes de conservar-la, així que potser hauràs de donar-li un espai per veure com ella reacciona. No podem estar a sobre dels altres, les relacions han de ser d'igual a igual, de manera que si tu dones, ella també ha de donar (no valen excuses!).
Crec que sents que ella s'està allunyant (i potser és veritat), així que felicita-la per l'obra (si vols), però deixa que sigui ella qui mostri interès per tu començant una conversa, d'acord?
De moment valora si aquesta amistat/relació té continuïtat i després ja et plantejaràs si sents atracció romàntica cap a les noies, no trobes? ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico