Vull fer nous amics però no sé com
Hola,
sóc una noia molt tímida i sempre m'ha costat fer amics. Això mai m'havia suposat un problema fins ara. Últimament sento la necessitat de fer nous amics i conéixer nova gent, però no sé on i com fer-ho. La veritat és que ja coneixo molta gent del meu poble però mai arribo a fer-m'hi amics del tot. L'any que vé començaré primer de Batxillerat i canviaré d'institut, cosa que em farà conéixer nova gent. Però no vull esperar-me fins el pròxim curs.
La cosa doncs, és que vull fer noves amistats però no sé com fer-ho. He pensat en utilitar les xarxes socials, però no hi acabo de confiar del tot. Espero que pugueu ajudar-me i donar-me consells sobre on i com podria conéixer nova gent i així, veure si puc fer noves amistats.
Una forta abraçada!
Estrella Dorca

Hola!
Primer de tot, dir-te que m'encanta el teu realisme! És fantàstic veure com les persones s'analitzen a sí mateixes i també al seu entorn.
Durant l'adolescència neix una necessitat d'expandir i ampliar el cercle d'amistats, de sentir que tens moltes persones al teu voltant i, també, de demostrar-ho als altres. També és veritat que a vegades es confonen els diferents cercles de l'amistat.
• Amics íntims - Són aquelles tres o quatre persones amb qui et sents completament còmode, que et coneixen gairebé tots els secrets i que, malgrat tot, no et jutgen. Són els que s'atreveixen a avisar-te si t'estàs equivocant o et diuen allò que no vols sentir però que et convé sentir.
• Amics - Són un grup més nombrós (poden tenir diferents origens) i no sempre es coneixen entre sí. Són persones amb qui t'agrada estar, que es preocupen per tu i que t'ajuden realment quan la cosa es complica... és a dir, quan tens problemes o estàs malament.
• Colla o grup - Són les persones amb qui et diverteixes. Són aquell grup amb qui et ve de gust quedar, que sovint saps que repetireu el mateix pla, però no et molesta. Sovint hi ha alguna persona dins el grup amb qui no hi tens gaire afinitat però que acceptes pel bon funcionament de tots.
• Companys de classe/ d'equip/... - Són les persones que veus periòdicament (cada dia, cada setmana, un cop al mes...) amb qui et relaciones per un motiu extern. És a dir, no heu buscat estar junts, però teniu un objectiu en comú: estudiar, jugar a handbol, la fotografia... Es tracta d'aquelles persones amb qui no esculls relacionar-te sinó que la vida us posa en el mateix camí durant un temps.
• Coneguts - Són les persones que t'han presentat alguna vegada, que has vist pel poble o pel barri o que teniu algun conegut en comú. A vegades potser heu tingut alguna conversa, però molt probablement només hàgiu intercanviat una salutació. És possible que algunes persones dins aquest cercle tan llunyà, siguin capaces de donar-te més bon rotllo que algú més proper.
Les persones que anem coneixent al llarg de la vida es van situant dins d'aquests cercles i es poden moure! És important que tinguem clar a quina categoria posem cada persona i com aquesta relació es pot anar transformant...
Per tant: dues coses importants:
1. Amics n'hi ha molt pocs, selecciona'ls bé!
2. Suposo que el que vols és ampliar la colla o les persones amb qui divertir-te. Així que no busquis crear una súper amistat de seguida, sigues pacient i ja aniràs veient com evoluciona... Busca coses en comú, proposa plans i sigues flexible quan et facin altres propostes! Al principi cal ajustar les preferències de cadascú i, qui sap, potser acabes descobrint una nova passió!
Llocs on conèixer gent nova?
• Practicar un esport d'equip
• Apuntar-te a extraescolars (dibuix, música, fotografia, robòtica, anglès, ...)
• Quedar amb amics dels teus amics
• Apuntar-te a colònies o casals d'estiu per adolescents
• i també a través de les xarxes socials... (però potser és una mica més arriscat)
Tu mateixa aniràs veient amb quines coses et sents còmode i amb quines no... quines persones vols a la teva vida i quines no...
Espero haver-te ajudat una mica!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico