DE LIO I IN LOVE
Hola! Sòc la que va enviar aquesta consulta fa uns dies: http://www.adolescents.cat/consultori/ampliacio/54110
Fa poc em vaig liar per 1r cop amb aquest noi que m'agrada; tenim atracció mutua, pero no vol res serio. Jo no se si vull res serio ja que amb ell se que no surtiria bé pero era la meva idea, aixi que al final vaig dir que l'estimava quan em va fer el primer petó amb llengua, encara que ell no volia re serio, li vaig dir que potser lio.
Ell estava confós i em va dir d'nar a casa meva de tranquis (només petons i abraçades) i como que no; vam fer tot tipus de petons, aabraçades i tocaments d'ell a mi com jo a ell i petting, em va agradar bastant pero em sentia molt malament, perqe no aclaravem la situació, aixi que li vaig dir estar de lio un temps i em va dir que si, ja que jo no volia que es quedés tot en una nit que es el que anava a ser i estava molt incomode jo...
Ara ens fem petons llengua en public, ens agafem la ma i tal pero nomes li direm q estem de lio als intims amics
Ara tinc la consciència intranquila, ja que això de tenir sexe amb roba i tot el que va passar va contra els meus principis, volia esperar i tal pero en part ja volia fer-ho perque mai havia estat amb ningu i hi havien ganes, passa que nose si es bona idea ferho si estic bastant pilllada per ell...
Tampoc em va agradar el qe em va dir que sols fariem petons i abraçades i ha acabat a molt mes.
Quan encara no li havia dit d'estar de lio per mes dies, jo no estava segura de si seguir fent coses amb ell pero ell em deia que em deixes anar, que volia tocarme mes i no em podia resistir casi, insistia molt..
Quan ens liem em sento en un nuvol pero a vegades crec que es passa, m'encanta que em faci petons pero quan haviem dit de tocar el clitoris, va i senva a ferme dits
No se que fer, si seguir de lio o no... i si es aixi, com em podria desatraure ell? gràcies
Estrella Dorca

Hola!
Gràcies per escriure de nou!
Crec que hi ha vàries qüestions a tenir en compte:
• A vegades no tenim intenció d'anar més enllà en una relació íntima i quan ens trobem enmig, estem còmodes, ens sentim a gust i, sobretot, tenim desig de seguir avançant en aquesta exploració del propi plaer. Disfrutar del propi cos i de la sexualitat no ens hauria de fer sentir incòmodes ni culpables. Ens deixem anar i sentim plaer amb una persona que també sent el mateix. Per tant, si et venia de gust, endavant!
• Em preocupa quan dius que en algun moment sents que ell està insistint massa... Si creus que hi ha moments en què ha de parar, ha de canviar de joc o vols disminuir la intensitat, demana-ho! Tens tot el dret a parar en qualsevol moment! i si tu no estàs còmode, és un motiu suficient per parar i ell ho ha d'entendre (no tinguis por a la seva reacció, no té cap dret a enfadar-se, ni molestar-se ni seguir insistint). I menys ara amb tot l'enrenou mediàtic sobre els abusos sexuals. La insistència, el xantatge emocional i la coacció també són formes de violència i d'abús. Tingues-ho present i no dubtis en frenar allò que no et fa sentir a gust!
• Respecte al tipus de relació que heu iniciat... és fantàstica si tots dos la voleu i esteu a gust! Però si tu, en algun moment no vols seguir o vols canviar les normes del joc (una relació més formal), ho heu de parlar i veure com evoluciona. A vegades tenim por d'espatllar la relació si introduim algun canvi, però si tu no estàs còmode amb la relació que teniu... no creus que ja està espatllada?
Les relacions han de ser fàcils, ens han de fer sentir bé i ens aporten moooolt benestar! si una relació comença a ser complicada, ens apareixen fantasmes i tenim por (a perdre la persona, a no ser prou per ella, a voler més...) potser és millor prendre una decisió (encara que sembli dràstica en aquest moment).
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico