Dubtes 2
En l'actual revolució de gènere no puc deixar de pensar que hi ha dos extrems, els que consideren que hi ha part de comportament genètic, que fa una diferenciació de gènere, i els que consideren que és l'entorn qui genera aquests comportaments.
De la mateixa manera passa amb les races, està clar que físicament hi ha diferencies, però de nou hi ha qui afirma que genèticament també afecta amb els comportaments, i qui de nou té el convenciment que és l'entorn qui genera les diferències.
Per tant, hi ha alguna cosa de certa en els convencionalismes de comportament dels diferents gèneres?
És cert que biològicament hi ha dos sexes i la gran majoria en tenim un de definit, ara bé, afecta el nostre comportament intrínsecament parlant?
Lluitar per aconseguir una igualtat des d'una diferència, que es prova de ressaltar, fer visible, que potser, tot plegat és quelcom absurd per la seva no fonamentació d'aquesta diferència, (sempre s'ha de lluitar per la igualtat, i si és per l'equitat millor, així com inclusió millor que integració),potser s'hauria de lluitar des d'una nova vessant més generalista per unir forces i no canviar de direcció a mig camí.
I en els comportaments depenent de la raça?
Que passa amb l'orientació, queda clar que els estereotips no defineixen cap orientació, però, dins la nostra testa hi ha realment un discerniment de gènere, quan ni aquest està definit, que pugui establir, en la majoria dels casos, una via tant binaria, si no és un reflex verídic de la realitat, o és elecció purament nostra creure il·lusoriament que fem aquest diserniment?
Som un software amb un hardware en blanc? O bé el hardware també està preconfigurat?
Si bé és cert que a voltes considerem que part del hardware és software, i que limita més del que sembla la nostra "llibertat", pot quedar encara més reduïda?
Pd: la meva opinió és que ens hauriem de definir com a persones i que som un hardware en blanc.
Pd2: crec que haurieu de replantejar la relevància del sexe a l'hora de fer una consulta.
Gràcies per avançat, porto aquests dies confeccionant els dubtes, arrel de discrepancies de converses que he entaulat, dels quals per ignorància no en se la resposta clara. Sento l'extenció de la consulta, espero que no sigui molta molèstia.
Estrella Dorca

Hola woodpecker,
La teva consulta (o assaig) em sembla realment interessant! És part del debat que hi ha dins la comunitat científica i, sobretot dins l'àmbit social i comunitari per tal de crear una societat més justa, més equitativa i més bondadosa.
Estic totalment d'acord que hi ha una divisió binària dins la sexualitat i aquest vídeo et pot donar una idea molt bàsica sobre tot aquest tema. La idea clau és que socialment ens hem organitzat en dos gèneres totalment tancats i excloents (home-dona) que ha impedit a moltes persones mostrar-se com són amb totes les diferències, similituds i característiques úniques que tenen.
Mira't el vídeo i en seguim parlant ;)
També et diré que el concepte raça està en desús en el camp d'estudi ja que és molt complicat definir genèticament a quina "raça" es pertany degut als fluxes migratoris, per exemple. Actualment es tendeix a fer la divisió segons alguna característica física, el país de naixement... o fins i tot la religió o cultura.
De fet, sempre ens trobem amb el mateix: tenim tantes ganes de classificar l'ésser humà per buscar suposades diferències que en qualsevol classificació hi ha dificultats en la categorització, perquè la variabilitat entre els humans és enorme!
Espero haver-te ajudat una mica a embolicar-te una mica més! ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico