depressió
hola em dic anna i tinc 17 anys. Em dirigeixo a vosaltres perquè m'ajudeu a buscar una solució a aquest problema que tinc desde fa uns mesos. Aquest any he canviat d'institut i he conegut gent nova, però cada vegada em sento més sola i distanciada de la gent. Jo mai m'he sentit bé amb mi mateixa tant per dins com per fora . Molts dies arribo a casa i ploro però ningú sap que estic tant malament perquè no ho explico, jo crec que se m'ha fet una bola amb tot de coses que han passat i com no sé que fer no puc avançar. Un cop fa uns mesos li vaig explicar a la meva mare perquè estava molt malament però ja no vaig tornar a fer-ho ja que no vam trobar cap solució. No sé si hauria de tornar a parlar amb ella, si tinc depressió o si hauria de demanar ajuda a algú altre. He passat per moments molt difícils però aquest està sent molt dur. Siuesplau ajudeu-me.
Moltes gràcies.
Estrella Dorca

Hola bonica,
Gràcies per escriure'm. Des d'aquí és complicat donar-te una solució màgica perquè aquesta no existeix. No hi ha una manera fàcil, ràpida i perfecte de solucionar el teu estat d'ànim, de manera que necessito el teu compromís per posar en pràctica algunes coses:
• Parla amb la teva mare
• Parla amb alguna amistat
• Busca ajuda d'un professional
• Escriu en un diari les teves emocions per poder-te desfogar i organitzar els teus pensaments.
• Busca cada dia una cosa que t'agradi i et vingui de gust fer - Una cosa petita, un menjar concret, una lectura, una classe... només es tracta de trobar un moment al dia en què et sentis bé.
Es tracta que trobis algun punt de recolzament o de llum. Mica en mica, busca en quines mans et pots agafar i demana ajuda!
Ves-me informant, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico