Por
Hola, en primer lloc agrair-vos tot el que feu.
La meva consulta és que desde fa 3 anys tinc novio (és mes gran que jo), i fa uns mesos hem va proposar de fer el amor per primera vegada amb ell (ja que sóc verge), pero hem fa molta por, ja que ell ja hu ha fet amb altres noies i jo no, tinc por de fer-ho amb ell. Tinc molta confiança i ja m'ha fet dits, pero sempre que hem proposa de fer-ho li dic que no per por, encara que si que hu vull fer amb ell.
Hem fara mal la primera vegada? Ajudeu-me si us plau, estic cagada de por.
Cristina Albó

Hola Rubia de bote,
La primera vegada, és normal que ens posem nervioses i nerviosos, però si tenim por, el millor és esperar que la por es faci petita o desaparegui. Si hi ha por, és millor, no donar el següent pas.
Per tant, no et forcis a donar aquest pas, quan la por es converteixi en curiositat, en ganes, en voler experimentar més a nivell sexual amb la teva parella, aleshores sí, plantegeu-vos-ho!
És important que et respectis i et facis respectar. I si hi ha por, és millor un "no".
Pel que fa al dolor la primera vegada, dependrà de si tens himen o no, de com sigui el teu himen, i sobretot dels teus nervis i la teva tensió. Com més tensa, més tensió corporal i possiblement menys excitació, i per tant, és més dolor.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@Helenangelpsico
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat