Pot ser que tingui alguna ITS? / Em puc quedar embarassada?
Hola, tinc dos dubtes.
1. Tinc 15 anys però encara no tinc la regla, tan el meu novio como jo ens vam fer la prova per saber si teniem alguna malaltia de trasimissió sexual i resulta que estem sans i aprofitant que no tinc la regla vull preguntar si es possible que em quedés embarassada? A la meva mare li va venir als 17 i la meva doctora m'ha dit que segurament em vindrà en la mateixa edat
2.Quan tenim relacions sexuals s'em obra una ferida en l'entrada de la vagina i em costa molt pixar... per lògica he pensat que pot ser que sigui per la falta de lubricació però em vull asegurar, això em.passa tan quan utilitzem condó com si no
Cristina Albó

Hola alguiendemasiadoanonimo,
En primer lloc, si encara no tens la regla, encara no ovules, per tant, és força improbable l'embaràs. L'única cosa que has de tenir en compte és que abans de la primera regla ja hauràs ovulat, i d'això no te n'assabentaràs. Per tant, si ovules (sense tenir cap manera de saber-ho) i tens relacions sexuals amb penetració i sense preservatiu, et podràs quedar embarassada encara que no hagis tingut ni la primera regla. Per això el millor és que utilitzeu el preservatiu!
Pel que fa a la segons pregunta, proveu a utilitzar algun tipus de lubricant. Potser així no sents  tanta molèstia. Pel tema de la ferida, el millor és que ho consultis amb el metge.
Una abraçada i gràcis per escrure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@Helenangelpsico
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat