Estic tancada?
Hola!
Primer que tot volia donar-vos les gràcies pel que feu.
Tinc un problema i es que no aconsegueixo posar-me un tampó o fer-me dits pel fet que no m'entra. Intento estar lo més relaxada possible pero sempre m'acabo fent una mica de mal (crec que es normal) Que podria fer? Haig d'anar al ginecòleg?
Cristina Albó

Hola Ana,
En primer lloc, no et preocupis! Primer ens hem de coneixer i després vindrà el següent. Et recomanem que agafis un mirall, que et posis en una posició còmode, que obris les cames i que t'observis els genitals. Mira com són, descobreix quin tacte tenen i com és l'entrada de la teva vagina.
Si vols intentar introduir un dit, fes-ho i mira què passa, segueixes relaxada o t'has posat tensa? Si segueixes relaxada genial! Si t'has posat tensa, és normal que molesti.
Pel que fa al tampó, les primeres vegades és important posar-lo quan realment és fàcil de posar, i això és quan estem en els dies de més sagnat. També és important introduir-lo amb la inclinació correcte. T'adjunte un video que et pot ajudar a orientar.
Si veus que passa el temps, que tot i fer el que et comentem segueix costant o genera dolor, et recomanem que consultis amb un ginecòleg, sexòleg o fisioterapeuta especialitzat en sòl pelvià.
Una abraçada i gràcies per la confiança!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@Helenangelpsico
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat