EL PRIMER LIO
Holaa!
Sóc una noia de 15 anys i faig 4t d'ESO. El cas és que mai m'he liat. Si sóc sincera no m'importa que mai m'hagi liat perquè conec a gent de la meva edat i sobretot del meu institut com per exemple amics que tinc ara i algunes de les meves " ex " amigues que encara no s'han liat i no estic engoixada per això, penso que el moment ja arribarà quan hagi de passar i que el primer cop crec que hauria de ser amb una persona especial. Per això vull fer un petit parèntesi abans de explicar el meu cas, per enviar un missatge a tota els adolescents que puguim llegir això i adolescents, se que molts esteu nerviosos pel primer lio i teniu por però penseu que sempre hi ha una primera vegada per tot i que la primera serà experiència i no sempre us sortirà bé per tant calmeuvos. Si el vostre lio té experiència us entendrà ja que ells el primer vop segurament estaveu kgual i pitjor de nervis que vosaltres aixi que no us preocupeu que tot arribarà!
Ara si doncs, el meu cas és que porto un temps de tonteig amb un del meu insti que fa el mateix curs que jo però anem en classes diferents, ens veiem poc però quan ens veiem m'ho passo genial amb ell i m'encanta passar temps amb ell. El cas és que després de parlar cada dia pel whats durant bastant de temps volem quedar un dia sols per anar a pendre alguna cosa i a veure que pot passar. Fins aquí tot bé i normal el tipíc amor adolescent però jo crec que els dos volem alguna cosa més, és a dir que quan quedem, segurament ell es llançarà o potser seré jo ( cosa menys provable i aquí el perquè; ) però mai m'he liat. No tinc por a fer-ho però amb ell no vull quedar malament, ens vam fer la promessa que pasi el que pasi, siguem amics o algu més, mai ens fallariem i l'altre dia quan em va preguntar si mai m'havia liat li vaig dir que si. El perquè? No ho sé. Suposo per aquella por estupida de dir el NO quan algu que t'agrada et pregunta això. En conclusió no li vull dir ara que era mentida, que mai m'he liat perquè no vull quedar malament per dir-ho aixi i tot i que ja lo vaig dir que l'experiència pràcticament no m'havia servit de res perquè l'altre persona tampoc s'havia liat mai, una minima experiència hauria de tenir si ja m'he liat abans per això vull demanar consell per que fer, m'aconselleu liar-me amb algu altre un temps abans per aixi saber " com es fa " ( ho sé soma absurt ) i llavors liar-me amb ell?
De veritat que seria molt fàcil tenir una aplicació o una pàgina web on t'ensenyesin a liar-te per estar preparat jaja. Em podrieu explicar com es fa? Osigui com t'apropes a la persona, com inclines el cap, llengua... ?
Moltes gràcies i perdoneu per la meva consulta tant absurda! Petooons!
Cristina Albó

Hola Anònimaaa,
No fas cap consulta absurda! Només faltaria!
Moltes gràcies per les teves paraules als adolescents, esperem que les
llegeixin i arribin a transmetre la calma que desitges ;)
Segons
el que ens dius, et retornem la resposta en forma de pregunta: tenint en
compte que consideres, segons el que ens escrius, que el primer petó ha
de ser amb algú especial. No creus que no va molt en línia a la teva
idea d'agafar "pràctica" amb algú que no sigui aquest noi que t'agrada?
Senzillament, planteja't si va amb els teus valors o no... ;)
Pel
que fa a la "mentida" que li has dit, tranquil·la, és habitual que en
aquell moment decorem una mica la realitat, potser, per no sentir-nos
inferiors, però nosaltres som més de pensar que en la sexualitat és
millor ser sincers. Amb un mateix i amb els altres.
Com liar-se,
és normal no saber-ne si no ho hem fet mai, per tant, no et pressionis!
Gaudeix del moment i segueix els seus moviments, si et ve de gust
acaronar els seus llabis amb la llengua fes-ho, o si ho fa ell, respon
tu també, com si us comuniquéssiu a través del petó! I gaudiu-lo molt!
Mai més tornareu a tenir un primer petó, com a primer petó! ;)
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@Helenangelpsico
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat