Dubtes!!
Holaa!
Em va venir la regla ja deu fer un any, fins ara he estat utilitzant compreses, però vull passar a tampons perquè diuen que és molt més còmode i tot això...El cas és que ja he intentat col.locar-me’l tres o quatre vegades i no he pogut introduïr-me’l. De fet, no estic segura ni de que hagi trobat el forat. És estrany perquè sé on ha d’estar la vagina i tot això però no la trobo, i, si l’he trobat, està com recoberta per un teixit estrany...A part, trobo que tinc un aparell reproductor molt raro i no sé que fer...
Em podeu dir què puc fer sense anar al ginecòleg? (Em fa massa vergonya)
Mariona Busto

Hola livingggg!
En primer lloc et recomanaríem que agafessis un mirallet i observessis els teus genitals:
Has localitzat totes les parts?
Et recomanem que per començar utilitzis tampons de la mida més petita i amb aplicador de plàstic, així et resultarà tot més fàcil. Busca una postura còmoda, i si cal, ajuda't d'un mirallet per localitzar bé l'entrada de la teva vagina, que és per on s'ha d'introduir el tampó. D'aquesta manera pots anar veient si entra o no entra o si t'estàs equivocant de forat. Llegeix les instruccions i veuràs que normalment ho acompanyen d'alguna il·lustració que et va guiant de com fer-ho.
Recorda que un cop el tens posat no l'has de notar ni t'ha de fer mal. Si et passa alguna de les dues coses, és que no el portes ben col·locat.
Paciència i intenta estar el màxim de relaxada, així tot serà més fàcil.
Si observes quelcom estrany en els teus genitals, la nostra recomanació és que demanis hora amb el ginecòleg perquè pugui valorar-ho.
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat