Dubtes
D'aquí poc aniré al ginecòleg per primera vegada i abans d'anar tinc uns dubtes que m'agradaria que em solucionèssiu per anar més segura/tranquila:
-Exactament que et fa el ginecòleg?
-La mare entra a la consulta?
-Et pot veure si tens l'himen trencat?
-Que passa si tinc els llavis sortits? Es estrany?
Agrairia moltíssim que em resolgueu aquests dubtes.
PD: Vaig al ginecòleg perquè abans ja vaig fer una consulta i m'ho vau aconsellar :)
Mariona Busto

Hola ANONIMA654321!
Si encara no s'han mantingut relacions sexuals i ja es té la regla, es recomana fer la primera visita al ginecòleg que serveix per valorar la normalitat del cicle menstrual, avaluar el grau de desenvolupament, resoldre dubtes, informar-se sobre mètodes d'anticoncepció, etc. El ginecòleg et farà unes preguntes sobre el teu historial mèdic, i també una exploració física de la vulva i les mames. Si cal, pot demanar-te alguna prova complementària si ho creu convenient (com una analítica o ecografia).
A les noies que ja han començat la seva activitat sexual amb penetració sí que se'ls recomana una visita anual. En aquest cas també es farà una exploració vaginal i una citologia cervicovaginal, que consisteix a agafar una petita mostra de la cèrvix per analitzar-la. Tot i que sembla que hagi de ser dolorós, no es nota res! També es fa una exploració de les mames per descartar qualsevol patologia. Si l'himen està trencat, el ginecòleg sí que ho pot veure, però recorda que això no va sempre vinculat a "la pèrdua de la virginitat" (l'himen pot trencar-se d'altres maneres).
Evidentment, també s'ha d'anar al ginecòleg quan hi hagi qualsevol problema ginecològic com regles molt irregulars, abundants o molt doloroses. Quan la regla no ve. Quan apareixen picors o molèsties, si el flux vaginal és diferent o fa olor desagradable, etc.
Les revisions ginecològiques no són doloroses, però sí que poden generar certa incomoditat o vergonya. Però quan es tracta de SALUT és el que ha de prevaler! Així que fora vergonyes! A la consulta pots entrar sola o acompanyada, això com tu prefereixis. És decisió teva.
Tenir els llavis sortits no és gens estrany. Hi ha tantes vulves com dones en el món. Així que tranquil·la.
Esperem haver respost als teus dubtes! ;)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat