Estic perduda
Hola!
No sé ben bé com començar però bàsicament el que us vull dir és que sóc una noia que ara fa 4t i vull seguir amb els estudis, anar a la universitat... No és per fardar ni res, però sóc bastant intel·ligent. Els meus professors sempre em diuen que podries treure notes d'excel·lent, que ets la més llesta de la classe... no sé si ho diuen per dir o perquè és veritat. Però jo sé que puc fer més però no ser com esforçar'm-hi. Podriem dir que tinc una inteligència que no sé utilitzar. Em vull posar les piles però no sé què fer. Necessitaria un consell...
Cal dir que em costa un munt concentrar-me i em distrec molt (exagerat) , no sé si és la meva personalitat o tinc TDA encara que no ho sapigui.
Inclús en mig d'una conversa amb un amic em desconecto. Què en penseu??
Estrella Dorca

Hola Salma,
Crec que estàs intentant conèixer el teu cervell i el seu funcionament i això és fantàstic! Hi ha persones que necessitem marcar les estones de concentració (per exemple amb un temporitzador) i altres persones que tenen més facilitat per atendre a moltes coses de manera simultània.
Si la teva atenció funciona d'un en un, hauràs d'aprendre a fer-la servir. Posa la llanterna enfocant allò que t'interessa o amb el que estàs treballant/Estudiant i marca un temps per mantenir la llanterna mental encesa. Així podràs anar graduant les estones d'atenció i les de distracció! (Que també n'hi ha d'haver!)
No t'atabalis ni intentis estar 5 hores seguides concentrada perquè no ho aconseguiràs (ni gairebé ningú!), prova-ho fent estones de mitja horet o 40 minuts i veuràs que el teu rendiment augmentarà!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico