La meva amiga necessita ajuda urgentment!
Bones, la meva amiga té un greu problema. Des de que va començar l'institut es va enamorar del seu profe que deu tenir com uns 50 anys més o menys i està feta pols. Es passa les tardes plorant i ultimament està molt deprimida. Ella ens explica sempre que mai havia sentit això per ningú i que sent una atracció i uns sentiments molt forts cap a ell. Nosaltres li expliquem que això és una relació inviable i que s'he n'ha d'ovlidar però ella no ens vol escoltar perquè està tancada amb ella mateixa. Estem patint bastant perquè la veiem super plof i no fa una altre cosa que parlar d'ell. Ell té familia i a part la seva relació és inviable. Nosaltres ja no sabem que fer per animar-la i estem bastant desesperades. Creieu que li hauriem d'explicar al profe? És una opció que li vam comentar a ella però no vol i nosltres creiem que és el més convinent perquè així ell pot posar una mica de distància o potser sabrà que fer en aquest cas. Si no quins consells ens doneu per a que ella es pugui sentir millor i no estigui tant xafada i pugui ovlidar-lo? Gràcies, esperem la vostra resposta amb moltes ganes.
Estrella Dorca

Hola!
Teniu tota la raó: les relacions alumna/e - professor/a són totalment inviables per un tema legal i per un tema ètic. Així que l'única relació possible és un amor platònic.
Per altra banda, també us diré que una persona ha de decidir voluntàriament oblidar-se de l'altra persona i sembla que la vostra amiga encara no es troba en aquest punt. Intenteu quedar amb ella, escoltar-la i demanar-li també que us escolti els vostres problemes (no us centreu únicament en els seus problemes!).
Si creieu que ho heu d'explicar a aquest professor, primer li heu de demanar permís. És la seva intimitat i ella té dret a decidir si vol que ho sàpiga o no. (en altres ocasions hem recomanat dir-ho a una persona adulta perquè hi ha la salut en joc), però no és el cas.
Doneu-li un temps perquè pugui processar aquest desamor i mica en mica podreu recuperar-la...
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico