No la entenc...
Una nena i jo portem sent millors amigues des de fa més de cinc anys, i anem juntes a la mateixa classe. Som un grupet de cinc. però les que més ens portem som tres. Des de l'any passat estem tenint molts problemes amb ella, és a dir, té una personalitat molt forta i no sé si dir que li molesta "qualsevol cosa". No són baralles, són piques, però realment no tenen sentit perquè no són raons d'enfadar-se.
Bueno, des d'aquest curs s'ha començat a juntar amb altre gent amb la que la resta no ens portem, i no m'importa, estic contenta per ella. El cas és que des de fa un o dos mesos s'ha distanciat molt de nosaltres, ja sé que no hem d'estar tota l'estona juntes, per no sé... Fa massa temps que em pregunto si realment som millors amigues.
Però no és només és això el que em preocupa. Posaré números a les meves amigues per aclarir-ho. La meva millor amiga s'assenta al costat de 1, llavors tenen el seu temps per xerrar i estar juntes. Ella i 2 van i tornen juntes de l'escola així que també passen temps juntes. Llavors, sento que jo soc la que "més lluny d'ella està". Però esque tampoc tinc ganes d'estar amb ella, perquè és com que se'm treuen les ganes de tot quan ella està, perquè només critica tot el que faig.
I a sobre, té la cara de dir que no va amb nosaltres perquè s'avorreix i s'ha adonat de que en realitat som molt diferents. Això ja ho sabia, però és una de les raons per la que som amigues, totes nosaltres! No sé que fer, no sé que dir-li. A més a més, després d'això sóc molt més propera amb les meves altres amigues.
Estrella Dorca

Hola!
Les relacions d'amistat (igual que qualsevol relació) evolucionen a mesura que també evolucionen les persones que en formen part. Pel que expliques sembla que tu tampoc la trobes massa a faltar... així que, quin és el problema? l'etiqueta que l'hi has posat? Doncs treu-li!
Aquesta idea que existeix una "millor amiga" amb la que t'entens al 100% és una mica exagerada. Pots tenir feeling amb moltes persones i, sobretot, entendre't en diferents àmbits amb diferents persones.
Per tant, si a tu tampoc t'interessa mantenir la relació, deixa-la anar! No passa res, que cadascú vagi trobant el seu camí, no trobes?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico