Me sent culpable.
Al Setembre va morir el meu avi, va ser repentinament, ningú s'ho esperava. Per sort, a la meva familia només he patit 4 morts properes, pero la del meu avi m'ha deixat molt marcada, tant, que qualsevol cosa que em recordi a ell en un moment espontani me pos a plorar descontroladament quan alguna cosa em recorda a ell. Encara que, al meu dia a dka, tenc una vida preciosa: vaig aprovar sele, me varen agafar a la carrera que jo volia, tenc uns amics impresionants, una familia que m'estima i un noi del que estic enamoradissima. I per això, em sento molt culpable, pero moltissim, de que la meva vida, ara que ell no hi es, me vagi tant be. Necesito una manera de dir tot el que sento a ell encara que se que no li arribarà. Gràcies per escoltarme i perdó per el meu català.
Estrella Dorca

Hola Bang Bang,
La culpabilitat que sents és una de les emocions relacionades amb el dol. Quan una persona del nostre entorn es mor, sentim que la tristesa ha d'envair tota la nostra vida i ens culpabilitzem quan vivim moments feliços o les coses ens van bé. És compatible sentir les dues emocions. És compatible sentir tristesa perquè trobes a faltar al teu avi amb sentir alegria per les bones notícies de la teva vida. No passa res, és natural i forma part de tu.
Si necessites acomiadar-te, pots fer durant un temps una carta (tipus diari) on vagis apuntant tot el que et passa pel cap, els records que en tens, les anècdotes, el que t'agradaria explicar-li... és una manera de seguir connectada a ell i potser et facilitarà acomiadar-te'n.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico