Follamics???
A la uni em vaig retrobar amb un amic de quan era petita i ens hem fet molt amics. Passem molt de temps junts amb una altra amiga. A l'inici de curs em feia molt de cas i tal, però sóc així de pesimista i em vaig dir que no em fes il·lusions (perquè em conec). A més a més, cap a la segona semana li feia molt cas a una noia (jo li feia la conya a ell amb que li agrada però deia que només volia conéixer-la). La noia em va dir a mi i a la meva amiga que no suporta a aquest noi. Amb això vaig veure que jo no tenia cap possibilitat i vaig decidir deixar-ho córrer.
Però farà 2 mesos ens vam liar. Em va dir que no li agradava aquesta noia, que volia mantenir això en secret perquè no vol rumors cosa que li vaig respetar, tampoc vol una relació seriosa perquè no vol comprometre's amb la parella i estar preocupant-se per ella etc, i que per més que jo pensés que ell sentia alguna cosa per mi, que NO seria així.
Tot anava bé, em parlava bastant, em preguntava què tal em trobava... Fins ara, que porto 2 setmanes que no em fa res de cas i la meva amiga em va dir que ell li seguia tirant la canya a l'altre noia. I, clar, m'he sentit com un reemplaç perquè no pot estar amb ella. Jo no vull una relació seriosa, no m'importa tenir-la però demano molt d'espai i el rollo que portem em va de conya. L'única cosa és que no em vull sentir utilitzada, que és com em sento ara mateix. Vull parlar amb ell perquè això m'està matant, però em fa por perdre'l. Tot i això, el que més por em fa és que em digui que li agrada ella i que està amb mi per matar el temps.
Què hauria de fer??
Estrella Dorca

Hola!
Aquest pacte al que heu arribat... és complicat de mantenir. Per mantenir una història així és important que totes dues parts estiguin totalment d'acord. És a dir, us ho passeu bé l'un amb l'altre i el tracte és que quan un dels dos en té ganes us truqueu i quedeu? doncs fantàstic!
Però potser cal parlar sobre l'exclusivitat: us podeu embolicar amb altres persones?
I llavors hi ha un altre tema: què sents realment per ell? només és un amic amb qui t'ho passes bé? o t'agradaria que fos una cosa més íntima i exclusiva. Tens tot el dret a demanar això en una relació i l'altra persona té tot el dret a acceptar-ho o no.
El pitjor és acceptar una cosa amb que no estàs d'acord només per la "por a perdre'l", perquè ja estàs vivint la relació des d'una posició de vulnerabilitat, en què sents que es pot trencar si fas un pas en fals. I aquest tipus de relacions són un rotllo!
En resum, que si sents que no et satisfà la relació i no et sents completament lliure... potser és moment de trencar amb aquesta història o definir els punts importants ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico