conduir
Hola,
Nose si tracteu aquests temes pro tinc 19 anys i fa com 3 mesos em vaig treure el carnet de cotxe.
Quan anava a practiques tenia molta inseguritat i cacaos mentals pro m'espavilava a vegades... un factor molt eestressany era el profe pq em posava dels nervis i era un horror.
Quan vaig aconseguir aprovar a la primera, com he dit fa 3 mesos des de llavors agafo el cotxe de la meva mare (ella no l'agafa mai) pero no vaig sola, sino que li demano que vagi amb mi, ja que em fa molta cosa anar sola (mai hi he anat sola).
Per anar al meu centre d'estudis, puc anar o amb el meu cotxe fins a la estació que esta a 10 min de carretera o amb bus directe on estudio des del meu poble. Al principi sempre anava amb cotxe però acompanyada i fins fa 1/2 mesos vaig amb bus perquè paso del cotxe, tinc una por irracional que no supero i nose pq, aixi que aquests últims dies vaig amb bus directe del meu poble cap a on estudio i me'n oblido (que també crec q es mes barat) així que nose si agafar el cotxe per anar a la estació quan ja no tingui por si no em surt rentable, nomes ocasionalment com fa mun germà (que ell no te por, fa anys q te carnet pero li va millor agafar el bus)... La estació aquesta es bastant estressant, es molt petita per entrar i a la mínima q hi ha embús hi ha molt estres per tothom, així que nose...
No tinc la iniciativa d'anar sola i em sento fatal haver estat tant de temps fent practiques i gastarme un dineral de quan treballava per ara mai agafar-lo... Em fa por trobar una situació q no sàpiga manejar i no saber que fer, tenir una discussió amb algú....
Moltes gracies, es urgent pq fa temps que no ho aconsegueixo fer...
Estrella Dorca

Hola!
Primer de tot, aquests dubtes i aquesta por a conduir sola amb el cotxe és normal. La seguretat al volant s'agafa amb hores de conducció, així que no t'atabalis ni t'exigeixis més del compte.
Segon, si per anar a estudiar és més pràctic el bus, ves amb bus! a vegades ens forcem a fer algunes coses i ens compliquem la vida! No val la pena!!
Tercer, si vols agafar seguretat amb el cotxe, fes-ho en dies o moments del dia en què el trànsit sigui més lleuger. Fes trajectes curts tu sola i si vols fer un trajecte llarg, demana companyia. Ves al teu ritme, sense presses. Ja aniràs veient en quines situacions estàs més segura i en quines necessites companyia. I demana-ho ;)
Mica en mica, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico