La meva relació i l'efecte als meus pares
Hola em dic Miriam i fa dos anys que estic amb un noi. Tot va començar a l'estiu de 2016, jo mai m'havia liat ni res, ni havia tingut novio.... llavors va arribar ell, nosaltres dos erem amics, pero mai haviam tingut cap relació que sortís de lo normal, total que vam quedar a casa seva i s'hem va llençar, jo hem vaig apartar perque una amiga meva i ell ja s'havian liat pero feia molt de temps, li vaig posar aquesta escusa per no liarme, pero basicament era perque tenia por a fer-ho malament, vam estar quedan varies vegades fins que ens vam liar, i vam començar a sortir, a les dos setmanes de sortir pues o vam fer ell jaho havia fet abans pero jo no, sincerament jo no era cncient de res i no m'adonaba que el que havia fet no tenia cap sentit, jo estava molt enamorada d'ell, pero ell no. Després de dos dies em va deixar i es va liar amb aquella amiga que ja s'havia liat abans, i hem van enviar una foto, tot molt heavy i tal, lo més fort de tot es que al dia seguent d'això ens vam tornar a liar i el vaig perdonar, pero el mateix dia ho vam tornar a deixar. Els meus pares no sabien res d'aquesta relació perquè sóc una persona molt reservada, i no vaig explican les coses, però perquè no hem surt, semprehe tingut la por de que no acceptessin el que vull. Allò va acabar al juliol, jo vaig estar fatal super depreimida, perquè també hi havien moltes persones que estaven pel mitg i sempre hi havia algun que altre comentari. A l'Agost els meus pares hem van agafar el mòbil, i no se com van recuperar tots els chats d'aquell juny i juliol, fotos.... les tipiques coses que fa un adolecents i que no li explica als seus pares, pues es van enterar de ABSOLUTAMENT tot de que havien tingut relacions en tan poc temps, de que hem va deixar al cap de poc, de que havia probat el tabac, porros, alchol....vaig estar tot el que queda d'estiu sense mòbi incomunicada, no podia quedar ni fer res. Tot això va acabar quan vaig comenncar el cole, jo anaba a la amteixa classe que ell, i els meus pares van solicitar un canvi d'aula pero no ho van conseguir. Al octubre desprès de no haver parlat durant mesos ens vam tornar a veure, i pues ens vam liar, pero res serio, i ho deixavam al cap de poc, així vam estar fins el desembre, en aquell mes hem va demostrar moltisimes coses que m'estimaba de vritat que mai es perdonaria res del que havia fet, i vam començar a sortir un altre cop fins ara, durant aquest temps els meus pares es van enterar que estava amb ell perque van veure diversos regals que m'havia fet, els hi vaig explicar que ara era diferent i tal, pero no ho van acceptar, hem controlaven el mobil cada dia els chats, van amenaçar els seus pares per no veurem i que no anes a casa seva, coses que no trobo normal, el meu novio es una persona totlament normal, super bona persona, tothom l'estima molt, va fer coses el passat que clar que mai m'oblidaré pero teniem 14 anys i tampoc sabiem res, jo mai l'he deixat per aquest tema, al cole vaig baixar les notes per l'estres que tenia a casa ells es pensaven que era per ell pero NO, al cap d'uns mesos els vaig dir que ho havia deixat amb ell per podder tenir una vida normal i sense represions, estava farta de que quedes amb amigues em controlesin, demanesim fotots, per no confiar amb mi. Ara porto un any amb ell, sempre amb mentires amb els meus pares, ami hem pogut fer res que sortis de lo normal. Ma mare sospita perque segons ells fa temps que no li parlo de nois i aixo per ella significa que estic amb ell. NO LI PUC DIR QUE ESTEM, no ho accepten, ho he intentat de totes les maneres, els meus pares son super protectors, pero moltisim, sobretot amb temes d'amor, perque an vist lo malamanet que ho pasaba i es normal, pero ja fa 2 anys d'aixo i les persones canvien i sobretot maduren i aixo no ho entenen, no hi ha cap manera de fer que ho acceptin, relament no se perque escric aixo, ja no se que fer i m'agradaria que hem donesiu la vostra opinió en respecte a aquest tema.
Gràcies!!!! mai feu auna cosa que no voleu fer i menys per els vostres pares!!!!!!!!!!!!!!
Estrella Dorca

Hola Míriam,
Realment aquest noi et va faltar al respecte i no va tenir en compte el teu patiment. Tens tot el dret del món a estar dolguda per això i necessites reparar-ho del tot. Parleu-ne amb la teva parella si ho necessites per poder seguir amb la relació d'una manera més honesta i sincera.
Per altra banda, és natural que els teus pares estiguin preocupats. Si van viure tot el que vas viure tu... és totalment comprensible que pateixin i vulguin evitar-te passar-ho malament de nou. Potser també pateixen més perquè ho van descobrir, perquè tu no vas comptar amb ells quan estaves malament i creuen que amb aquest control et podran protegir més.
Crec que ja ha arribat el moment de començar a confiar en ells. Sou a temps de construir una relació sense mentides i amb confiança. Això no vol dir que deixin de controlar-te de cop (és la seva manera d'estimar-te), però si tu estàs més predisposada a parlar amb ells i explicar-los què fas, segurament ells no tindran tanta necessitat de fer-te tantes preguntes.
Així que et toca ser sincera i explicar-los la teva relació. Demana'ls que confiin en tu i promet que comptaràs amb ells si hi ha alguna cosa que no funciona (així estaran més tranquils).
Heu de parlar, parlar i parlar...
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico