La meva amiga te adicció al movil. Ajuda... sisplau
Hola, tinc una amiga que ha faltat molt durant tot el trimestre a l’insti perquè estava malalta. S’ha fet totes les proves mèdiques possibles i tot ha donat negatiu. Al final a resultat que te addició al movil. Tot el dia estar connectada (fins i tot a les classes) i s’en va a dormir a les 4 perquè te alteracions del son. A me d’un dia em va dir que s’estava posant nervisosa perque portava una estona sense poder mirar el mòbil perquè se li havia acabat la bateria. Ella no ho accepta i quan intentes parlar amb ella s’enfada i et diu que es impossible que es trobi malament per una pantalla. Els seus pares no saben que fer i les seves amigues a tampoc. I ella no vol anar a un psicòleg. I jo al final anire a parlar amb els seus pares, encara que em fiqui una mica a la seva vida. Però la vull ajudar i no se com fer-ho.Que hauríem de fer?
Gràcies.
Estrella Dorca

Hola!
Dir-ho als seus pares és una bona manera d'ajudar-la. A vegades, per ajudar una persona, hem de portar-li la contrària o fer coses que la poden fer enfadar. Però si tu saps per quin motiu ho fas (perquè ella estigui millor), et sentiràs bé amb tu mateixa i no donaràs tanta importància a la seva reacció.
Per altra banda, el que pots proposar a la teva amiga és fer activitats que siguin incompatibles amb el mòbil. Per exemple: anar a un room scape; preparar/assajar una obra de teatre o una actuació; jugar a algun esport; ...
Estigues al seu costat i escolta-la, així se sentirà més acompanyada.
Però no oblidis d'avisar als adults responsables: els seus pares.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25