futur
Hola adolescents i gràcies pel vostre treball!
No voldria que s'allargués massa però es que ja no puc més. Ara mateix estàvem al menjador i estàvem parlant del que jo volia estudiar de gran. Vull estudiar medicina. Bé, doncs el fet és que el meu pare no fa res més que desanimar-me, literalment. Em diu que sóc massa cagada com per arribar a ser doctora i que no em veu fent això. Jo trec molt bones notes i m'ho estic currant molt a batxillerat per poder entrar a la carrera. I no entenc per què em diu això. Sincerament, el que fan aquest comentaris és que perdi autoestima i que cregui que mai aconseguiré fer el que vull. Segons el meu pare seria massa cagada per veure cadàvers o ferides greus. Ni jo ho sé! Com pot saber-ho ell? Al final m'acabo menjant l'olla pels seus desagradables comentaris i m'intento autoconvèncer de que hauria d'estudiar una altra carrera. El fet és que sempre m'han interessat molt tot el relacionat amb enfermetats i la slaut i m'agradaria ajudar a la gent. Però començo a pensar que potser sí que sóc massa cagada, no ho sé. Me mare en canvi, molt diferent en tots els aspectes a ell, sempre li diu que sí que ho seré i que ella sí que em veu. Potser sí que seria una cagada i em desmajaria si veiés una operació, esq no en tinc ni idea!
L'altre dia vaig anar a fer-me un anàlisis de sang (no era el primer) i em vaig desmajar, nose pq perquè he vist sang més d'un cop i mai m'havia afectat! I sabeu que va dir el meu pare? : Com vols ser doctora si et desmaies en una analítica? I sempre és igual. Però sabeu que? Quan algun fmailiar li pregunta, ell va i diu que si que farà el possible perquè pugui ser metge bla bla... em repugna el seu caràcter.
Doncs bueno, volia demanar-vos consell, potser té raó el meu pare, i sí, potser seria una metgessa estúpida amb por a tot, que és el que em fa creure el meu pare que seré si estudio medicina.
i sé que potser no sabeu que contestarm-e o també penseu com ell. Però necessitava explicar-ho a algú que no em prejutgés i em digués ' esq tia si et vas desmajar no siguis metge, q no vals'. Perquè és el que vull fer. I em fa ràbia que aquests comentaris facin que desconfii de mi mateixa i cregui que mai ho arribaré a ser.
Perdó pel rollazo, però necessitava explicar-ho perquè sempre és el mateix.
Si em podeu aconsellar i opinar sobre què penseu us seria molt agraïda, ja que la meva motivació a batxillerat per treure tot excelents ha estat veure'm en un futur amb una bata blanca.
Gràcies i petons.
PD: No publiqueu la consulta a les noticies principals siusplau!
Estrella Dorca

Hola!
Si tu vols ser metgessa i ho tens clar: endavant!!!
Desconec els motius que té el teu pare per enviar-te aquests comentaris, però saps què és el que em sorprèn més? Que li dónes moltíssima importància als comentaris negatius del teu pare i molt poc valor als comentaris positius i engrescadors de la teva mare!
Si sempre has volgut estudiar medecina, si estàs estudiant el batxillerat amb la motivació per fer medecina, endavant! lluita pel que vols! No necessites l'aprovació del teu pare, tens l'aprovació de la teva mare!
Per altra banda:
• que et desmaiïs amb la teva pròpia analítica de sang no vol dir que et desmaiaràs en totes les analítiques de sang que es fan a altres persones!
• No totes les especialitats mèdiques impliquen veure ferides greus (hi ha els metges de família, dermatòlegs, geriatria, pediatria, esportiva...)
• A la carrera et donaran eines per actuar davant situacions d'emergència (no tens cap obligació de saber actuar davant situacions d'emergència).
Per tant, la meva pregunta és: vols ser metgessa?
(i actua coherentment amb la resposta ;))
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25