El meu futur i la meva mare
Bones. No sabia a qui recorrer i l'unic lloc on he pogut pensar ha sigut aqui.
La meva consulta potser es una mica extranya pero de segur que mes adolescents es troben en aquesta situacio.
El cas es que estic fent 2n de Batxillerat i tinc molt clat a que em vull dedicar o si mes no per quin ambit em vull moure.
La meva familia no hi troba cap problema (em centrare nomes en la meva mare ja que el meu pare va morir), pero ella el que vol es que ara cuan acabi em fiqui a fer una carrerra (que la tinc clara pero no se del tot si sera la adecuada per poder fer el que vull).
Jo des de l'any passat no sento que estigui destinada a començar ja de ja la carrerra. M'encanta viatjar i moure'm sola per on sigui, vull aprendre coses diferents, deixar de cremar-me amb la p*** rutina de cada dia, sortir de tot aixo i donar una volta. Vull seguir estudiant, no vull deixar els estudis, pero necesito un canvi d'aires i tot aixo.. si, un any sabatic.
Pero no un any per rascar-me la panxa, vull anar a un altre pais (on es parli angles), buscar treball (ara treballo els caps de setmana de cambrera) i mentres tant fer "cursos" online relacionats amb el que m'agrada per tal de no deixar de formar-me i endinsarme en el mon en el que vull viure.
EN RESUM, la meva pregunta es: com puc fer o que he de fer perque la meva mare entengui com em sento, del plan que si començo la uni ja de ja l'acabare deixant o basicament que no sere feliç en la merda rutina... enfi, espero que m'entengueu perque ja no se que mes fer.
Gracies de tot cor
Estrella Dorca

Hola Maria,
Els pares tenen un instint protector cap als fills molt desenvolupat i sempre intenten orientar-los sobre el que creuen que serà millor per ells.
Crec que si aquest aspecte és important per tu, ho hauràs de parlar amb ella. Demana-li una estona per parlar (un dia que estigueu soles i tranquil·les) i explica-li com et sents, què t'agradaria i què esperes d'ella.
Intenta estar oberta a les seves suggerències: si tu no et tanques en banda, ella tampoc ho farà. Busqueu conjuntament quines opcions hi ha i quines possibilitats econòmiques (reals) podeu preveure. Potser la teva mare t'aporta un nou punt de vista! Estigues atenta!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25