Por
Hola, adolescents.cat!!!
Moltes gràcies per tot i us desitjo un bon any nou.
Miri...tinc molta por a crèixer...m'explico.Tinc catorce anys pero encara segueixo jugant amb nines i mirant disney i no m'interesen les coses de nens ni el sexe ni res d'aixo.Ma mare m'ha dit que de la nit al dia puc cambiar i fer-me "adulta" i no vull.Les noies amb lo dels nois es pose molt tontes i seria molt difícil dir-lis als meus pares que tinc nóvio....total tinc por a crèixer...cap consell?
Això per una banda.Per l'altre tin yatrofòbia (por al metge) he fet grans progresos i ja deixo que em facin allò de la presió arterial i he plorat molt poc en la meva última vacuna.Pero he d'anar al dentista a arrancar-me dents i em fa molta por notar el tirón i la vacuna....
I per tercer sóc una mica paranoica ...tinc molt cuidado amb l'internet(de no fer res perillós.De fet aquesta web se la vaig tindre que enseñar a ma mare...penso que feu un gran treball,siusplau perdoneu-me)i això sóc una cagada per aquestes coses però per les demés tot el contrari....algún consell?No puc anar al psicòleg...aviso
Estrella Dorca

Hola!
Bon any per tu també!!
A veure... anem a pams:
• Si et ve de gust jugar amb nines, mirar pel·lícules adreçades a tots els púbics i no centrar-te en els nois... endavant! Ningú t'ha d'obligar a fer quelcom que no vols! Com diu la teva mare, cadascú va canviant els seus gustos i interessos a mesura que passa el temps. No ens podem forçar a créixer abans d'hora ni tampoc a mantenir-nos "petits". Tu mateixa ja notaràs que perds l'interès per algunes coses i et comencen a agradar d'altres...
• M'encanta que estiguis superant aquesta por! Les pors serveixen per avisar-nos d'alguns perills. És com una alarma interna. Per tant, t'avisa que anant al metge potser tindràs algun dolor. De totes maneres, el teu cap té la capacitat per raonar que aquest perill és relatiu i que serveix per evitar mals pitjors. Segueix així!
• És fantàstic que prenguis aquestes precaucions amb internet! Tant de bo tothom ho fes! No hi ha cap problema en assegurar-te que les pàgines que consultes tenen garanties. Continua així!
L'únic que has de tenir en compte és detectar aquestes "paranoies" que t'apareixen. Et proposo un joc: quan t'apareguin, apunta-les en un paper i guarda-les una setmana. Al cap d'una setmana les pots rellegir i decidir si:
• a) és una tonteria i la llences a les escombraries
• b) encara tens dubtes i la guardes una setmana més
• c) l'ensenyes a algú important per tu i que et doni la seva opinió.
En cas que la guardis una setmana més, hauràs de buscar alternatives a aquesta paranoia. És a dir, què pots fer per frenar aquesta situació?
I recorda, si la teva ment és capaç d'imaginar-se tants perills, també és capaç d'imaginar-se solucions!!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25