DroGa 2017
Hola, tinc un dubte.
Jo no tinc una colla d'amics, perquè a secundària no parlava, em van fer bullyng etc. si que tinc alguna amiga, però crec que em van fallar.
bueno a veure... fa un temps vaig conèixer a una noia, per psicòlegs i tal, les dues tenim TLP (trastorn límit de la personalitat) i ella s'ajunta amb tothom, però amb qui més una gent xunga que jo no m'hi sento molt bé..
El cas és que els seus amics i ella esnifen speed i fumen porros i totes aquestes coses... i jo fa un o dos anys, quan feia poc que la coneixia bueno també vaig fer lo de fumar porros, i a més a més em vaig fotre dues ratlles d'speed.
El cas és que ella va aconseguir deixar d'esnifar, però ara fa pocs dies ho va tornar a fer i diu que vol probar una cosa nova... jo sé com sóc i sóc molt influenciable i quan els veig fumar per exemple em venen ganes, i amb l'speed em passa lo mateix. Però per mi era anti tot això totalment..., però és que ells em diuen que això és una cosa normal, que ho fa molta gent... però la gent que no li va tot això em diuen que no és normal que estic xalada que és una cosa que atonta, etc. però els altres em diuen que no és veritat, que no és tan xungo i que en realitat tot si abuses és dolent i també tenen raó...
i a sobre ara conec a moltes persones que es droguen i estic veient que és algo "normal", jo no ho vull fer tot això, però estic preocupada que si vaig amb ells ho torni a fer...
Estrella Dorca

Hola!
La veritat és que el consum de speed i altres amfetamines és molt reduït, no arriba al 2% de la població. Pots veure-ho en aquest http://drogues.gencat.cat/web/.content/minisite/drogues/professionals/epidemiologia/docs/
INFORME-ESTUDES-2014_DEFINITIU_format-DS.pdf" target="_blank">informe.
El que sol passar és que ens envoltem de gent que consumeix i per això tenim la sensació que és més majoritari. No et deixis enredar!
Per altra banda, si tu sents que aquests tipus de comportaments pot ser de risc per tu (tens facilitats per acabar consumint), potser hauràs de prendre algunes mesures per protegir-te: buscar altres activitats, anar amb altres persones, parlar-ne amb algú que t'ajudi a no consumir...
De moment encara està a les teves mans! no et deixis manipular! Les drogues creen alteracions en el nostre cos que poden ser irreversibles. http://laclara.info/drogues/speed/
" target="_blank">Aquí trobaràs més informació sobre els efectes.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25