Vull ajudar al meu novio
Com he dit adalt, vull ajudar a la meva parella. I es que aquest any, ha començat a fumar maria. Primer va ser algo esporàdic, de tant en tant, i ara ja va per el hachís. Se que ho fa perque ultimament no està en el seu millor moment, té la autoestima pels terres, i jo ja intento ajudarlo, pero també pateixo de bulímia i me dajudar a mi mateixa.
A més, em fa rabia, perque va dir que ho deixaria per mi, fins el dia del seu cumple i que si ho tornava a fer el deixava. Doncs ahir es va fotre 3 porros. No se si prendremu com que no li importa la nostra relació o algo.
Què puc fer perque ho deixi? Estic molt preocupada perque si vull que lo nostre funcioni ho hauria de deixar :(
Estrella Dorca

Hola!
És fantàstic que vulguis ajudar a la teva parella, però hi ha un punt de decisió personal en el consum de substància i també en deixar-les. Ha de ser ell qui decideixi si vol deixar de consumir o no. Tu pots estar al seu costat, però ara mateix comença a ser un problema... per tant, també has de mirar pel teu benestar.
Si tu estàs lluitant per superar la teva malaltia, has de valorar si aquesta relació t'ajuda a sentir-te millor o, pel contrari, agreuja el teu patiment. Ara mateix t'has d'envoltar de persones i situacions que et facin viure, que et facin sentir bé, divertir-te i disfrutar de la vida. Si pateixes... no t'ajudarà.
Així que, si creus que aquesta persona necessita ajuda, diga-ho als seus pares, als professors o a alguna persona adulta de confiança per tal que comenci a fer-se càrrec de la situació, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25