No ho entenc
Hola,
Des de fa setmanes que estic preocupada pel meu pes. La meva genètica fa que m’engreixi més de cames que d’abdomen, i sempre he tingut una mica de complexe del meu cos en general. Però en general em veig bé. De tota manera mai m’he pressionat molt en aconseguir els meus objectius.
Aquest estiu he fet molt esport(volley platja, windsurf, padel, gimnas..)i he menjat força bé per veurem millor, mesurava 1,58m aprox. i pesava uns 54-55-56kg(14anys). Normalment variava una mica però sempre tornava als 55. La meva intenció era baixar als 54kg fixe però no hi havia manera.
La cosa és que, ara, mesuro 1,59-60m i desobte estic entre els 58-59kg. M’espanta perquè he pujat molt ràpid i no aconsegueixo baixar, jo em veig més o menys igual, menjo el de sempre i la roba m’hi cap igual però l’altre dia una amiga em va dir que el pes ideal era uns 10kg menys que la teva altura i jo crec que mai ho he complit però m’agradaria.
Amb això vull dir que per molt que m’esforçi no aconsegueixo arribar al pes que vull i si em relaxo encara menys. I volia saber si això que em passa és normal i si em podries aconsellar d’alguna manera, tant d’alimentació, hàbits, estiraments o exercicis per posar en pràctica a casa.
És la primera vegada que escric i m’ajudaria saber l’opinió d’algú perquè no s’ho he dit a ningú.. Hauria d’anar al metge? Espero que em respongueu, fins aviat
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Gràcies per escriure al consultori. Sempre que escriguis et respondrem per això no et preocupis. Agraïm la teva confiança.
Bé en primer lloc és important que vegis que estàs en plena etapa de creixement, això significa que és impossible que puguis quedar-te en un pes fix, sigui quin sigui. A més, quan creixes també tendeix a pujar el pes.
Per altre banda, hi ha el tema de la constitució. Cada persona, per la nostra genètica, tenim un cos determinat. En aquest cas, no és tracta del que peses sinó de la forma del teu cos. Podem estar més o menys contents però al final ho tindrem que acabar acceptant, igual que amb el color dels ulls, el cabell, etc.
El que comentes de la resistència a perdre pes és normal. En el teu cas tant ara com abans estaves en el teu pes, en el pes que et pertoca i per tant al voler perdre pes volies anar en contra del teu pes natural. Per això després tornaves a recuperar-ne.
El meu consell és que acceptis que el teu pes està bé i deixis de controlar. Està bé un o dos cops l'any anar al metge i que et pesi i et mesuri però tenim molt mala costum de pesar-nos a casa. Intenta evitar-ho. Només farà que angoixar-te i fer que t'obsessionis.
No puc donar-te cap consell per perdre pes perquè no ho necessites, però com sempre és important fer una alimentació equilibrada i fer esport uns 2-3 cops a la setmana.
Espero que la resposta et serveixi per quedar-te més tranquil•la.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga