Baixar de pes...Estic gorda?
Totes les meves amigues diuen que no estic gorda però jo m'ho noto. Que podria fer per baixar de pes? Normalment faig esport i intento portar una vida sana. No m'agrada veurem el mirall... necessito un consell. AJUDA!!!
Alba Garcia

Hola bonica,
Encara que et sembli raro, estàs parlant de coses diferents. Una cosa és com està el teu cos, i l'altre com et veus a tu mateixa.
Segurament el que diuen les teves amigues és cert, i com que segueixes uns hàbits saludables (alimentació i esport) no necessites baixar de pes. L'altre cosa és com està la teva autoestima.
L'autoestima és la valoració que fem de nosaltres mateixes: com et veus i com et sents amb tu mateixa. Si dius que no t'agrada veure't al mirall, segurament és que la teva autoestima està una mica baixa perquè no et sents bé amb tu mateixa.
Et proposem un exercici: escriu en un full una llista de coses que no t'agradin de tu i una llista de coses que t'agradin de tu. No només del teu cos, sinó també de la teva manera de ser, i de les teves habilitats.
Llavors escull tres coses de la llista de coses que t'agraden i les escrius en una cartolina ben bonica i la pots penjar a prop del mirall o en algun lloc de la teva habitació.
Amb les llista de coses que no t'agraden de tu, et proposem un altre exercici: agafa un altre full, i ves escrivint coses d'aquella llista i busca una cosa positiva o una utilitat a aquella cosa. Per exemple, si no m'agraden els meus peus posaré que gràcies als meus peus puc caminar, i que encara que no m'agradin formen part de mi i me'ls estimo.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada i bon nadal :)
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org