pànic escènic
un dia vam fer una presentació de català i de cop em va agafar pànic escènic. No l'havia tingut mai, però de cop em va començar a tremolar la veu i les parts del cos com els llavis, les parpelles, les mans, les cames...; i m'agafaven ganes de plorar. també em marejava i m'agafava una pressió al cap. això ara em passa sempre que 'haig s'exposar al públic. Després d'aquella presentació, n'he tingut més i m'ha continuat passat, a vegades pitjor i a vegades millor. Em costa llegir en públic però ho aconsegueixo una mica pq la gent està mirant al seu llibre i no estan tant pendents de mi. TMb estem preparant un ball de carnestoltes i no vaig aconseguir ballar però després ho vaig aconseguir una mica. però el qe més em costa és parlar. per sort els companys i professors (menys una em recolzen bastant). conec a dos persones q també els hi passa el mateix i m'han aconsellat com han pogut. Però tot i això no puc acabar-ho de superar
com puc superar-ho? Qè mho pot haver causat?
Ajuda si us plau!
Estrella Dorca

Hola!
Segurament aquesta situació que vas viure va crear un "record" que s'activa cada vegada que has d'exposar a classe i per tant enforteix la idea del pànic escènic. Hem d'aconseguir que apareguin altres "records" on l'exposició oral et surti bé. És a dir, que quan estiguis a punt de fer una presentació oral, t'aparegui a la memòria diferents records d'èxit!
Com ho pots fer?
• Si notes que estàs nerviosa, diga-ho ("perdoneu que estic una mica nerviosa"), així no et centraràs en amagar el nerviosisme
• Centra't en el teu propi discurs. Saps del que parles i ho has d'ensenyar
• No et fixis en tota la classe, agafa algú amb qui tinguis confiança i explica-li a ell/a.
• Abans de començar, agafa aire tranquil·lament i recorda't que simplement és una exposició.
• Si fas algun error o equivocació i te n'adones, rectifica-ho i riure-te de tu mateixa! l'humor és una forma fantàstica de reduir la tensió.
Espero haver-te ajudat una mica ;)
Una abraçada i bones festes!
Laia Sala
@teràpia25