SOCIALITZAR??
Bona tarda, tinc problemes per socialitzar... Jo realment dins d’un ambient en confiança estic bé, tinc molt poques amistats (les puc comptar amb la ma i fa mes de 7 anys que les coneixo i mantinc, les vaig coneixer en époques q no tenia problemes socials pero amb els anys després de molts cops durs, perdua de familiars, amigues toxiques, amics q san aprofitat per interes i no et parlaven de cop al dia següent i un llarg etcètra doncs m’he quedat tancada.
Realment no soc tant tancada ja qe quan estic a gust estic be amb la gent pero molt poca gent ho pot saber si no conec a gaire gent nova. A vegades també no m’atreveixo a dir alguna q altra cosa a aquestes amigues properes per por a perdreles o cagarla amb el que dic.
Us explico la situació: Estic a un nou lloc etudiant desde fa uns parell d mesos i allà he conegut a poques persones, nomes va amb mi sempre per alla amb una noia q vaig conexier a l’inici de curs; ella es encara mes timida que jo, no tenim coses en comú, és maja amb mi pro ella no es parla amb gaire gent ni tampoc es que em diverteixi molt mb ella... Llavors al anar sempre amb aquesta noia difícilment em puc relacionar amb els demes, pero no la vull deixar tampoc, no em sembla étic ni és una persona mala.
Si un dia jo volés apropar-me sola amb algu per coneixer seria incapaç i mes si va en grup (penso q no hi pinto res), i ella igual, té un aspecte de “pringada”(cosa que jo no m’allunyo per aquesta tonteria) però l’altre gent ho deu veure mal i el 99% del temps anem soles.
Quan en un dia acabo sols havent parlat amb aquesta i ningú més em sento plof, nose com definir-ho, tinc ganes de coneixe gent allà pro no puc, no hi ha descansos, la gent va amb els seus grupets i la meva fobia no mho permet...
Una altra noia (no es la q he dit abans) que m’hi faig bastant es mes oberta pero no sempre anem juntes, molts cops va amb un parell de noies q em cauen fatal (i tambe els hi caic mal, no ens fem ni tampoc es fan amb la noia “pringada”), aquest grup totes son toxiques, cotilles i falses, espero que no em posin a la noia "oberta" a la meva contra com ja van fer amb una (en plan qe li diguin que no parli am mi mes). Paso de parlar amb aquest grupet pero quan ella va sola aprofito
Aquesta companya meva, a part d’anar amb aquestes ties, no te problemes amb parlar amb ninguna persona, pot anar sola i comunicar-se m qui vulgui pq li es igual tot i no te problemes, m’encantaria tenir aquesta personalitat. A la "oberta" no la vull fer anar amb mi 24h al dia, no la vull agobiar...
A la meva edat se suposa qe ens ho hem de passar be i jo no he fet ni el 30% del que se suposa, no m’argrada anar de festa (per el reggaeton i alcohol i demes) pero si q magradaria tenir gent per anar a llocs basics com cine, compres, concerts... No vull la tipica resposta de obret mes, és facil dirhom pero dificil d'aplicarho.
M’agradaria una solució urgentíssima, fa anys que aqsta merda em persegueix, la de no ser capaç d’apropar-me a gent si no ho fan, la por a ser refusada, tot aixo fa molt que m’afecta i quan els companys ja van tots amb grupets i van desinteressats i amb aixo m’enfonso una mica, pensava q on estudio i amb l'edat q tinc ja tindria un grup pero res, si s’apropessin a mi bé... EM capfico molt amb aquest problema i tampoc em permet conèixer nois. Almenys m’he desfogat en tot en aquest lloc, no se si m'he expressat bé. m’agradaria saber varis consells sobre aixo vostres o de joves que els hi hagi passat.
Merci per la resposta!!
Estrella Dorca

Hola!
De la teva consulta intueixo aspectes molt potents de la teva personalitat:
• Abans eres més sociable - Això indica que tens l'habilitat per relacionar-te amb els altres, per tant, que t'has de retrobar amb aquella nena de fa uns anys
• La teva lleialtat - Cap a la noia tímida que t'acompanya. No vols deixar-la sola i això mostra que tens uns valors ètics molt arrelats
• La connexió amb altres persones - La noia "oberta" també és amiga teva i això indica que la teva por a "caure malament" no té tants fonaments
• La colla de noies tòxiques - Ets capaç de decidir qui vols al costat i qui no, per tant, de decidir amb quines persones et vols relacionar i amb qui no.
Però també hi ha algunes idees que s'han de canviar:
• Amistat 24h? - Això sí que és asfixiant! Les amistat han de respirar
• Una millor amiga? - Tenir amistats de diferents tipus i característiques ens enriqueix molt!! No pel fet de ser amic/ga d'algú, he de deixar de conèixer altres persones o d'anar amb altres persones.
• Esperar que vinguin? - i si proposes tu el pla? I si mostres l'interès tu primer? Sé que és difícil, però si hem d'esperar que els altres endevinin els nostres pensaments.... potser ens hi florirem!
• Només ens podem divertir sortint de festa? - Si a tu t'agraden altres coses, proposa-les! Segur que hi ha persones que s'hi afegeixen ;)
Per tant, intenta relaxar la teva ansietat i recupera la seguretat que tenies abans! Tots tenim les nostres històries i les nostres pors, no deixis que et guanyin! Ves parlant amb la gent de la classe, comenta coses sobre els deures o les assignatures (o els profes) primer i llavors mica en mica ja aniràs ampliant les converses, ja veuràs!
Es tracta d'una feina de formiga, que no canviarà d'un dia per l'altre, però veuràs els seus fruits aviat!
Una abraçada i bones festes!
Laia Sala
@teràpia25