Em sento sola
Desde 1r d'Eso, tinc la mateixa millor amiga, i ha passat a convertirse amb una germana. Ella per mi era el meu lloc segur i tenia la sensació de que mai s'acabaria una amistat tan forta, pero aquest estiu vam començar a perdre el contacte, jo pensava que era culpa meva, i a la que vaig veure que hi havia un problema vaig intentar parlarho pero era imposible que ens veiesim perque ella sempre tenia millors coses a fer. A part d'ella, totes les meves amigues han deixat de parlar amb mi a no ser que jo les busqui, he repetit curs i mhe canviat d'escola per el que no conec ni em porto amb ningú (cal dir que sóc una mica tímida) i el meu novio em va deixar per un altre.
Tinc la sensació de que la gent m'abandona per ser com soc, pero jo no tinc ganes de canviar la meva forma de ser, perque no sóc mala persona, i mai li faria res a ningú.
Pero ara per ara se mhan pasat les ganes de sortir al carrer, de veure gent o fer qualsebol cosa. Es com si m'estigués acostumant a estar trista i sento com si la meva vida estigués totalment parada. Que puc fer?? No tinc a ningú amb qui parlar les coses...
Mercii
Estrella Dorca

Hola bonica,
Tens tot el dret a estar trista per tot aquest canvi que has viscut. Les persones necessitem un temps per adaptar-nos a les noves situacions i tu n'has viscut moltes en poc temps!
• Pel que fa a la teva amiga i a la teva ex-parella, si ells no volen estar amb tu, deixa'ls anar. No obliguis mai a ningú a quedar-se al teu costat. Qui et valora i sap com ets, es queda. Ja veuràs! A la vida cal envoltar-se de persones que ens sumen i no que ens resten!
• Pel que fa al canvi d'escola, necessites un temps per sentir-te una mica més còmode i començar a relacionar-te amb els teus companys. Sigues oberta de ment i no vagis amb prejudicis. Intenta conèixer tots els companys (saber el seu nom, a on viuen, què els agrada, si fan alguna extraescolar...). Veuràs com aquest interès que demostres per ells també et retorna ;)
Si tu estàs còmode sent com ets, no canviis!! Estar satisfet amb un mateix és un dels pilars de l'autoestima! Deixa que aparegui noves persones a la teva vida i veuràs com mica en mica aquesta tristor es va desdibuixant...
Una abraçada i bones festes!
Laia Sala
@teràpia25