Depresió?
Hola adolescents,
fa uns 7 mesos o així que no em sento bé, és a dir, em sento lletja, culpable per absolutament tot el que faig dia a dia, sento que ningú m'estima, que per tothom sóc una molestia, que cap decisió que prenc és la correcta, em sento amb ganes de plorar tota l'estona, estic cansada i sento també que ningú m'entén.
A més, sento que no sóc ningú com per sentir-me així perquè hi ha gent amb problemes molt més grans dels que tinc jo i que continua sent feliç.
Ja estic cansada d'aquesta situació, però cada cop que intento donar una passa endavant, unes forces gegants m'arrosseguen i em fan caure més fons del que ho estava abans.
Sé que això que em passa ho hauria de dir algú i tal, però és que no tinc a ningú per dir-li, ja que si els hi dic als meus pares em diran que n'estic fent un gra massa, que els meus problemes no són res comparats amb els de la resta del món i que a l'adolescència se'ns pujen les hormones. I si per altra banda li dic a algun amic o amiga no em creuran, perquè ells i elles em veuen com a aquella persona que sempre és feliç, com aquella persona que sempre té un somriure a la cara.
Què puc fer per solucionar-ho sense haver-ho d'explicar a ningú?
Estrella Dorca

Hola Andrea,
És una mica complicat el que demanes... És difícil sentir-te millor sense que ho expliquis a ningú. Crec que seria important que trobessis algú amb qui poder parlar i explicar què sents (pot ser un amic, un familiar, els teus pares, una professora...) deixa que surti tot el que estàs vivint i pensant.
A vegades necessitem dir-ho en veu alta per poder valorar realment si aquells pensaments tenen fonaments o no.
Et proposo un repte: imprimeix la teva consulta i rellegeix-la de nou, però com si fossis una gran amiga teva, algú que et coneix molt bé i t'estima molt. Agafa un retolador d'un altre color i comença a fer anotacions a tot el que creguis que és fals. Dona-li exemples que contradiguin el que està escrit i apunta anècdotes que no cumpleixin amb el text.
Com et sents ara?
A vegades el nostre cap queda emboirat per un sentiment de tristesa i ho analitza tot des d'aquesta emoció... Canvia't les ulleres a veure si trobes situacions, paraules o fets que et portin la contrària!
Una abraçada i bones festes!
Laia Sala
@teràpia25