no se que fer ni perquè ho faig! :(
hola,
primer de tot agraïr-vos tot lo que feu.
no se que fer, els meus pares se suposa que es separen pero el meu pare no vol i cada dia discuteixen més, asobre tenim molts problemes familiars... jo i la meva cosina perquè sempre diu k no menjo i k estic massa prima i mho diu com a un insult i.. amb la meva tieta i avia igual.i el meu pare sempre competeix amb la meva mare per aveure qui es millor pare i sinli parles del sivorci... es ppsa a cridar com un boig
i nose com aixo sempre minflueix molt amb els estudis i amb les meves emocions perque normalment estic enfadada o trista no notmal o contenta.
tambe, no se com pro no puc fer els deures mai ni estar atenta a clase.
que puc fer per millorar-ho?
Estrella Dorca

Hola Loki,
És natural que tinguis aquestes emocions i que sentis que no et pots concentrar en els estudis. La situació que vius a casa és complicada i t'acaba afectant.
La separació dels pares és un moment important a la vida de qualsevol família, i entenc que estiguis preocupada. Però et demanaré que intentis oblidar-te una mica d'aquesta decisió. És a dir, és una decisió de parella que han de prendre els teus pares. Sé que és difícil, però és l'única manera per no deixar-te emportar per la situació.
Pel que a fa a la teva cosina i la teva tietat, el que diuen és veritat? S'haurien de preocupar pel que menges? Potser és una manera que tens per canalitzar el malestar?
A l'hora d'estudiar (o fer deures) et recomano que tinguis al costat la llibreta dels pensaments i intentis apuntar-hi tots els pensaments i idees que et venen al cap i no et deixen concentrar. És una manera d'aprendre a separar les idees i facilitar-te l'atenció en el que estàs fent. Fes la prova ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25