fa temps
Quan tenia 6 anys un noi mes gran que jo va abusar de mi, i ara que ting 14 anys u e esplicat per primer com a dos amigues meves, elles em diuen que els hi espliqui als meus pares, pero per ells jo soc la unica persona de la casa que no te problemes i que es feliç i no vull que sen donin compte de que no soc la peraona que shan pensat que soc sempre. Soc molt forta, ho porto bastant be pero nose que fer.. ajuda!
InterPersonal

Hola MariinaAnoniima! Sóc l'Eli Aulet. psicòloga d'Interpersonal. Entenc la teva bona intenció de protegir als teus pares no explican-te'ls-hi el que va passar, però i a tu qui et protegeix? Fer-se la forta és un mecanisme o una mascara que ens posem per a traspassar algunes coses que ens passen. Però també convé que et puguis cuidar i deixar sentir les emocions que sents. Necessites poder -te donar la oportunitat de cuidar-te i de resoldre la situació. Si et costa dirho primer a ells, intenta parlar amb un adult de confiança: algun familiar, professor que et caigui bé, monitor, etc. O pots parlar amb la psicòloga de l'escola. Potser et poden ajudar a explicar-ho als teus pares. Però has de buscar aquest suport i els teus pares t'ajudaran! Tu ets molt important per ells i també et mereixes poder explicar i elaborar la situació! Èndavant! una abraçada! Eli Aulet www.interpersonal.cat