Problemes a casa
Hola,
necessito ajuda perquè no se com encarar led següents situacions... No tinc ningú proper a mi per explicar-ho i ho estic passant molt malament.
Primerament no tinc pare( bé, sí, però era drogadicte i coses d'aquestes) , ma mare va ser una dona maltractada i jo ho recordo tot perfectement...
Ja fa temps que m'hen he adonat que ella no està psicologicament bé... Es molt obssesiva i a vegades em fa por.
De més petita jo passava i feia veure que no pasava re, però ara no puc evitar sentir angoixa. ( ja he provat a parlar amb ella masses cops...)
La familia està distanciada i jo em sento súper sola.
No sé que fer, ara encara sóc coherent però tinc por d'acabar com ells i sincerament no sóc mala persona.
Estrella Dorca

Evidentment que no ets mala persona!!! Només faltaria!
Nosaltres no som hereus dels nostres pares. És a dir, que els nostres pares siguin d'una manera (o actuin d'una manera concreta) no fa que nosaltres siguem iguals. El teu esperit crític i analític de la situació et protegeix bastant de repetir els patrons, per tant, tranquil·litza't.
Per altra banda, crec que seria important que intentis trobar alguna persona amb qui et sentis còmode i segura. Que puguis parlar-hi dels teus sentiments, dels teus dubtes i dels teus problemes. És bàsic tenir persones al costat que ens escolten i ens donen suport. Encara que dius que la família està distanciada, tens ganes de recuperar el contacte amb algú? Hi ha algun parent o parenta amb qui et sentis vinculada? Potser pots apropar-t'hi ;)
I recorda que a l'Institut sempre hi ha un servei d'assessorament a joves on pots demanar orientació sobre la teva situació. Ves a explicar com et sents i segurament podreu trobar conjuntament algunes eines o accions per fer-te sentir millor. Com ho veus?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25