Problemes amb els pares
Els meus pares estan divorciats fara cosa de 5 anys. Amb ma mare fins aquest any estava força be pero ara estem cridant-nos tota l'estona i sempre estic tancada a la meva habitacio i no puc "ser jo". Ella te un novio que ODIO i no puc estar tranquila quan ell hi es. El meu pare tambe te una novia pero ella em cau be i ells dos s'han comprat un pis a un poble que esta a 1h i pico del meu. Estic pensant de l'any que ve anar a viure amb ells i no se ni com dir-li a ma mare... Ho he parlat amb mun pare i la seva parella i em diuen que les portes de seva casa sempre estaran obertes per a que hi vaigui. Per un costat hi vull anar perque no m'estaría barallant amb ma mare ni res d'aixo i a casa estaría mes comoda pero per l'altre costat deixaría a les meves amigues, als meus amics, al meu novio, a el meu germà, a la meva millor amiga... No se que fer perque se que ho necessito pero tambe se que els trobare molt a faltar a tots.
Estrella Dorca

Hola anònima,
Aquesta decisió és una decisió molt important que hauries de parlar i comentar als teus pares. Sé que les discussions a casa poden arribar a ser molt desagradables i que a vegades no estem còmodes ni a casa nostra! però... realment vols anar a viure amb el teu pare? realment estàs tan atabalada de la situació amb la teva mare? Creus que hi pot haver alguna solució?
Per què no intentes parlar amb la teva mare un dia que estigueu totes dues tranquil·les? Potser podreu trobar algun tipus de solució o arribar a un acord per aconseguir estar millor totes dues. (segurament ella tampoc ho està passant bé).
Els canvis dràstics han de ser meditats, per tant, la meva recomanació és que esgotis totes les possibilitats abans d'arribar a aquest punt. Si ho necessites, escriu una carta a la teva mare demanant què t'agradaria d'ella. És a dir, quins canvis t'agradaria que fes per estar millor. En aquesta carta també és important que facis autocrítica i reconeguis quines accions pots fer tu per canviar la situació. Així totes dues podreu parlar-ne i negociar... per aconseguir un bé per totes dues.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25