Com puc baixar d epes?URGENT!
Hola, peso 67kg. i mesuro 1,60m.No em sento malament, però si vull rediu el pes.Nose com fer-ho perquè em sembla impossible (mai baixo) i quan és època d' exàmens casi no tinc temps ni per fer activitat física (2h. setmanals+2h. escolars).També haig de pensar que no sempre puc fer esport perquè tinc asma (d' activitat física) i tinc un esport controlat.ue podria fer per baixar de pes, que no m' afactes a la meva asma (no córrer ni cansar-se molt).Alguns estiraments que servissin exactament per això?Tinc una dieta saludable i quilibrada.
Que haig de fer?Com?
Estic molt preocupada i això m' afecta
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori.
Per nosaltres és molt important el que comentes de seguir una alimentació equilibrada. A vegades ens obsessionem en voler perdre pes i no ens donem compte de que la nostra salut hi va darrera. Per això et volem felicitar. Tot i així aquí et deixem unes quantes pautes que et poden ajudar.
Pel que fa a l’alimentació:
S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments. Si sempre intentes prohibir-te aquests aliments les ganes de menajr-los serà cada vegada més alta.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Tu tens la percepció de que ho estàs fent malament però quasi ho fas. Sempre pots intentar tenir una vida més activa. Anar als llocs caminant o amb bicicleta, etc. No som expertes amb el tema del asma però segur que el metge et pot recomenar quins esports et van millor.
Estàs en una ètapa de molts canvis... en ple creixement. Intenta no preocupar-te massa per això encara que ja sé que possa molt nervios, però estàs bé.
Una abraçada bonica!
Carlota López Ballestar
Psicòloga