PROBLEMES DE PARELLA :(
Hola!!
Fa un any i 7 mesos que surto amb la meva actual parella. Avui hem tingut una discussió molt forta i estic bastant confosa. El tema és que portem ritmes diferents. Jo proposo plans com anar a la neu, sortir tot el dia a fora i coses així (tenim 20 i 25 anys), però ell no accepta mai i sempre ens quedem a la ciutat, perquè, a més, té molts compromisos i sempre està molt ocupat.
Jo me l'estimo però estic cansada de sempre adaptar-me a ell. Li he parlat d'això molts cops però es tanca en banda, em diu que ell és així i sempre ha sigut així; em dóna la sensació que no s'ha fet a la idea que està en una relació... Per exemple a mi m'agrada molt anar a esquiar, però ell va acompanyar-mi un cop lany passat i, tot i que s'ho va passar molt bé no hi vol tornar (ja que segons ell no li quadra als seus plans).
Últimament no faig més que plorar i ell em diu que no vol fer-me mal però que ell és així.
Estic molt confusa. És la primera persona que estimo de veritat i no sé què fer.
Estrella Dorca

Hola!
Sembla que aquests ritmes diferents us porten moltes dificultats per trobar espais en parella. Crec que haurieu d'asseure'us i parlar-ne tranquil·lament. Que tots dos pogueu explicar què és per vosaltres tenir parella i quins esforços suposa.
Potser ha arribat el moment de valorar què us aporta estar en parella i quins aspectes esteu disposats a canviar o adaptar-vos. Tu també has de decidir fins a quin punt sents que aquesta relació et porta benestar o patiment. A vegades podem estimar molt una persona, però no ser compatibles per tenir-hi una relació.
Les relacions de parella comporten esforç per les dues parts i cal que tots dos sentin que estan en un equilibri.
Si ell no vol fer plans per tot i a tu et ve de gust, potser pots trobar altres persones amb qui compartir l'equiada, les visites a una ciutat o una caminada. Diverteix-te fent allò que t'agrada i busca't la companyia que ho disfruti! Es tracta que busqueu la manera que la vostra relació us enriqueixi. Tu pots ser flexible però si sents que ell és molt rígid i no s'adapta, si sents que estàs fent massa esforços per mantenir la relació, si sents que no et compensa i no et sents valorada... hauràs de plantejar-te prendre una decisió... per molt dolorosa que sigui.
Una abraçada i bones festes!
Laia Sala
@teràpia25