pit sisplau
hola! tinc 14 anys i peso 51kg i medieixo 1’65, aquesta any he començat a anar al gimnas x qüestions d estètica, m’garadaria tenir les cames mes primes, mes cul i l’abdomen marcat. Últimament tothom hem diu q estic massa prima, avans feia una 36 i ara una 32/34. Nose si estic massa prima, de fet m’agradaria engordany perque no tinc massa pit. q puc fer x engordar, tindré mes pit? moltes gracies i enhorabona x la feina q feu petons
Alba Garcia

Hola guapa!
Gràcies per escriure'ns al Consultori!
Em sap greu però no hi ha una fórmula màgica per fer créixer els pits. En l'adolescència el cos es va desenvolupant i moltes vegades no va al ritme que voldríem!
Hi ha noies que de seguida els hi creixen els pits, en canvi d'altres que és l'últim que els hi canvia! Durant la pubertat el nostre cos va canviant i no sabem què canviarà primer o que passarà més ràpidament o més lentament. Per tant, l'únic consell que et puc donar és: esperar! Segurament quan menys t'ho esperis els teus pits, siguin grans o petits, començaran a agafar protagonisme en el teu creixement! Això que dius de la genètica, moltes vegades ens fixem en els pits que poden tenir les dones de la família per saber com podran ser els nostres, però no tot és pura matemàtica, pensa que no podem saber-ho del tot! I moltes vegades les dones que han tingut fills, també tendeixen a tenir més pit que abans de tenir-los. Et recomanem que si fas esport, no exercitis massa aquesta zona, perquè si fas que el múscul (pectoral) treballi, aquest es desenvoluparà i se't posarà més fort, i segurament la forma que agafi no és la que estàs esperant. No hi ha cap aliment que fomenti el creixement dels pits (encara hi ha molts mites sobre això!).
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
www.acab.org