problemes de gastar talla 44
Aviso que el que escriure ara és bàsicament per desfogar-me i si em podeu ajudar a sentir-me millor.
Aver, no entenc com aquesta societat escarosa d'avui en dia, digui que gastar una talla 44 de pantalo es estar molt gorda, encara que segurament menjo molt més sa que ells. I que segurament que el meu tamany de cames és degut a la genètica més que per menjar malament. I haurien destar contents que aquests quilos de més siguin aixi, i no estiguin provocats per una greu malaltia.
Tampoc entenc que no em pugin acceptar per ser més ampla del que ells pensen que és la perfecció.
Molt sovint això comporta qu edurant les classes d'educació físsica senti indirectes sense parar (quan anem en equips i els nens que es creuem més guapus i xulitos de la classe van el meu equip, comencin a dir: Bua, amb ella segurament que perdrem i que tots sen riguin i que durant l'activitat no me passin la pilota en tot el rato. Quan el que no saben és que sempre intento fer el millor, i damunt el professor és un maxista de merda i tampoc ajuda gens pq també menvia bastantes indirectes.)
Sort que tinc una amiga al costat que sempre mapoia pro hi han moments que són personals i moltes d'aquestes indirectes que faig que em rellisquen no els hi dic per no preocupar-la, i després quan ja en van moltes que em rellisquen exploto i li dic tot. I no em fa gaire gràcia aixo d'explotar pq és molt dolorós.
També aicò d'estar gorda o ampla també comporta problemes al anar a comprar pantalóns, per sort cada vegada més botigues fan talles més grans, però moltes vegades quan la talla 44 que es la que em va, no mentra pues em migdeprimeixo i algunes vegades mun pare també envia indirectes (com si anesis a correr més sovint ja tho dic jo que tentrarien) i no ajuden aquests dies de compra.
També alguns dies em veig bé i accepto estar gorda i altres veig tinc les cames més lletges i gordes del món.
I en el sentit amorós tinc 15 anys i encara cap noi s'ha fixat en mi, i al veure que tothom té novio/a pues també es una mica trist, Ja sé que no m'he de fixar en aquestes coses pero.... No entenc pq ningú veu el costat bo del meu físic ( cabell bonic rissat, caderes d'avispa).
Moltissimes gracies adolescents, i gràcies per llegir-ho<3 i per deixar-me desfogar , ara ja em sento algo millor.
Petons, mencanta la feina que feu<3
Alba Garcia

Hola bonica!
Moltes gràcies per escriure aquest missatge! La veritat es que m’ha
indignat moltíssim i m’ha fet sentir molta ràbia tot el que expliques!!
Tens tanta tanta tanta raó! Que ojalà molta gent pugui llegir tot això.
Estem en una societat que ens imposa un “ideal de bellesa” i rebutja tot el
que no s’hi assembla. Ens han dit que ser “així de perfecte” és el que et farà triomfar,
i és completament fals!
Primer: És un model de bellesa molt estricte, excessivament prim, fins i
tot insaludable.
Segon: És impossible que tothom pugui assemblar-se, perquè tenim COSSOS
DIVERSOS! I sort, perquè quina merda ser tots i totes iguals!
Com que la societat suposa que totes seguirem aquest model, doncs les
marques creen un sistema de talles que no encaixen amb la majoria de persones,
i amb això ens manipulen perquè en sentim malament i tinguem una baixa
autoestima, i així ens puguin seguir manipulant, perquè comprem productes per “corregir
les nostres imperfeccions”. Tant senzill com això.
Això que expliques que passa a les classes d’educació física em fa molta ràbia.
El teu cos no t’hauria de condicionar per fer les coses bé (a no ser que hi
hagi un problema greu de salut, que com has dit NO HI ÉS). Per fer les coses,
el més important no és el cos que tens, sinó la seguretat que poses en fer les
coses. Els teus companys no veuen que precisament amb aquests comentaris el que
aconsegueixen és atacar a la teva seguretat. Sobre el profe... no tinc res a
dir, que fort que hi hagi gent així ensenyant a adolescents. També ha de ser
molt dur que el teu pare també et tiri aquestes indirectes... Li has dit mai lo
malament que et fa sentir això?
Que bé que puguis comptar amb algú que et faci costat i que puguis
explicar-li aquestes coses!
El tema dels nois, entenc que et preocupi, però pensa una cosa: Tu vols
algú que li doni tanta importància a tenir un cos “perfecte”? Segur que els
teus valors són uns altres, i que prefereixes que algú es fixi amb tu per com
ets per dins i per fora, i no només per si compleixes o no el cànon. Has de
tenir en compte que moltes vegades el que ens atrau d’una persona és que s’estimi
a ella mateixa!
Així que no et deixis condicionar pel que diu la societat... i estima’t tal
i com ets! Estima les teves cuixes, que segur que són ben boniques!
Busca per les xarxes #realbeauty #loveyourself segur que trobes posts que t’agradaran.
No sé si has vist la que es va liar a Time Scuare fa uns dies... moltes
noies van sortir al carrera amb roba interior per reivindicar la diversitat corporal,
perquè fa poquet es va fer la desfilada de Victòria Secret. Et deixo un enllaç
de la noticia: https://smoda.elpais.com/moda/actualidad/guerrilla-de-lenceria-las-modelos-de-talla-grande-que-desfilaron-en-times-square-contra-victorias-secret/
">
Un petonet preciosa!
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org/
">www.acab.org