Ansietat a l’hora de menjar?
Hola bones,
Nose que em passa però últimament em passa molts cops que magafen com a moments d’ansietat en que menjo molt, sense ni que tingui gana, i m’agradaria evitar-ho ja que això afecta a la meva forma física és clar aquest accés de menjar...En resum, em podríeu dir alguna manera per controlar aquesta ansietat siusplau?
Moltíssimes gràcies!
Alba Garcia

Hola bonica!
Gràcies per explicar-nos això que et passa.
Està molt bé que hagis sabut identificar aquesta ansietat! Que tinguis ansietat en si, ja és una cosa que afecta a la teva salut emocional, i gestionar-la a través de menjar, no només pot afectar a la teva forma física, sinó que psicològicament és més perillós. Si aprenem a gestionar les nostres emocions a través del menjar, no estarem afrontant la situació de la manera correcte.
Et recomanem dues coses:
La primera, fes una llista de coses que t'agradi fer, i que et facin distreure't. Així cada cop que et vingui aquesta angoixa, pots recórrer a aquestes activitats. Això et servirà per trencar una mica amb aquest hàbit. Però per fer-ho del tot es important que et fixis amb la següent.
La segona, intenta pensar quina situació et porta a sentir-te així, què penses, i quina emoció sents. I busca una alternativa per afrontar aquesta situació, aquest pensament i aquesta emoció.
Si veus que et resulta complicat resoldre aquesta ansietat, no et preocupis, és força normal. Et recomanaria que busquessis ajuda psicològica.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org