Novio
Hola!! Tinc dotze anys i vaig a 1r de la ESO. Tinc novio, i el dia 23 ens vem donar el nostre primer petó, estava molt nerviosa ja que mai m'havia donat un petó amb ningú. Va ser perfecte. Em va costar molt començar a tindre una relació seria. El dia seguent, ossigui, ahir, tenia tanta vergonya que no li vaig casi parlar, i ell ami tampoc, i el que passa és que jo soc molt tímida i ell també.. Jo el que voldria, és que em donessiu alguns consells per perdre la vergonya al parlar amb ell, o al estar amb ell, o algun consell perquè després de donarnos un petó no em quedi callada i super nerviosa. Gràcies.
InterPersonal

Hola Ariadna!!! Entenc perfectament aquesta vergonya que teniu els dos, ja que encara que vosaltres us sentiu molt grans encara sou petits i aquestes coses impacten molt i encara més a la vostra edat. Tothom té vergonya amb el primer petó, tothom, tothom i qui digui que no, menteix!! Ara bé, quan siguis més gran tindràs més eines per enfrontar-te a aquesta vergonya i ara és el moment per començar a aprendre a superar-la. Com ho pots fer? Doncs, mira jo crec que siguent valenta i no deixant que la vergonya et guanyi. Has de lluitar contra aquest sentiment de timidesa, fer-li front i anar a parlar amb ell per aconseguir trencar una mica el gel. Si no, sereu novios però no us parlareu i això no és gaire romàntic, no? A mesura que aneu parlant aquesta vergonya anirà disminuint i podreu tenir una relació més propera, però no tardis gaire a donar aquest pas, ja que com més ho facis més et costarà.
Molts ànims! Tu pots!!
Marina Marull, psicòloga a Interpersonal Vic. www.interpersonal.cat