No sé com fer-ho!
Ei adolescents! 1r de tot donar-vos les gràcies per tot el que feu!
El meu problema es aquest...
Tinc 13 anys i fins ara he estat feliç però ara m'està com baixant molt l'autoestima. Els meus pares tot el dia discuteixen i el meu pare no m'estima, només em crida, li ha de dir la meva mare què em vingui a veure a l'habitació haveure que faig només l'interesso per lo que li convé. Després tinc una millor amiga que no està aquí al meu poble, està en un altre país, i la trobo massa a faltar, sento què ens estem distanciant molt. L'altra millor amiga estar aquí, però no és el què era, crec què sé el motiu però no sé com arreglar-ho: Em va obrir un noi per instagram el qual té 16 anys què no coneixia, em parlat molt més i em va demanar lio, li vaig dir q si, però no o sé, realment no m'agrada però sento com una atracció molt estranya per ell. Crec què es aquest el motiu perquè està així perquè aquest curs m'estic comportant d'una manera estranya degut a la meva familia. No sé com arreglar-ho, m'agradaria marxar de casa o simplement suicidar-me
Estrella Dorca

Hola Anònima,
Tinc la sensació que se t'han ajuntat moltes coses i que ho veus tot massa gran! Anem a pams:
• La relació amb el teu pare. Per què no intentes parlar amb ell i explicar-li com et sents? I si intentes dir-li com t'agradaria que es comportés? És a dir, demana-li directament què esperes d'ell. Potser així sabrà com actuar per no perdre aquesta complicitat que teníeu fins ara.
• La relació d'amistat a distància. Sé que és difícil mantenir-la, però si totes dues voleu ser amigues, haureu de fer algun tipus de pacte per continuar el contacte i l'amistat. Marqueu una hora setmanal per fer un skype i parlar sobre els vostres problemes o preocupacions.
• La relació amb aquest noi. Si no t'acaba d'agradar, diga-li! Valora bé si aquest noi t'agrada, si et fa sentir bé i si ell es preocupa per tu... Has de poder decidir si vols estar amb una persona o no (encara que aquesta persona vulgui liar-se amb tu).
• La relació amb la teva amiga. Parla de com et sents, de quina relació vols amb ella i com hauria de ser la vostra relació per tal que totes dues us sentiu bé.
I per últim, si sents que estàs malament i que hi ha aspectes de la teva vida que no t'agraden o et preocupen, parla'n amb algú de confiança! Desfoga't i deixa que t'escoltin ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25