Cansada de tot
Hola, primer de tot us volia donar les gracies per la feina que feu.
Ja fa uns 4 anys que no estic be, mai he sigut una noia amb molta autoestima ni molt menys. Mica en mica em vaig anar apagant, vaig començar a deixar de menjar alguns dies i despres menjar normal, tambe em vaig començar a tallar i mica en mica em vaig anar tancant em banda. De cara enfora faig com si no passes res, pero no es aixi. A dia d'avui casi sempre menjo be pero de tant en tant es com si alguna cosa no em deixa menjar, no se com explicar-ho (per exemple fa cosa d'un mes vaig estar mes d'una setmana menjant menys d'un apat al dia). Per altra banda, el tema de l'autolesio pensava fins fa poc que ho tenia controlat, vaig estar molt temps sense tallar-me i volia tirar la cuchilla amb la que ho feia (que la tinc amagada), pero no vaig poder, alguna cosa m'ho impedia. Des de que ha començat el curs he de lluitar molt per no agafar la cuchilla (encara que a vegades l'he acabat agafant perque no podia mes), perque si fos per mi, em tallaria fins dessangrar-me.. No tinc cap mena de ganes de viure i ultimament la mort es algo que no em puc treure del cap, si li pogues canviar la situacio a algu que vol viure i s'esta morint ho faria sense dubtar ni un segon, penso que el mon estaria millor sense mi, l'unic que faig es molestar. Crec que si encara estic viva es per la meva familia i els meus amics, se que li faria molt mal a la meva mare, la destrossaria i ja l'he destrossat prou.. Noto que tinc massa pressio a sobre i mes ara que he començat el batxi, tinc moltissima ansietat, se que no podre aguantar dos anys aixi i ja no se que fer. Ajuda siusplau!!
Estrella Dorca

Hola!
Em fa molt mal llegir la teva consulta. Sento que hi ha molt patiment darrera d'aquesta carta i intentaré ajudar-te.
Tu mateixa dius que estàs cansada, com si tinguessis un pes a sobre. Així que començarem a treure pesos de sobre:
1. Treu el pes del silenci. Estar callada i no parlar amb ningú fa que et sentis més sola del que realment estàs. Parla amb la teva mare i els teus amics, deixa't anar i explica'ls per on passes. Si no tens prou força, envia'ls aquesta consulta, veuràs com et sentiràs millor.
2. Treu el pes de la responsabilitat per la teva mare. Deixa de preocupar-te per ella. Ella és una persona adulta i és capaç de fer front a la teva situació, deixa de protegir-la i deixa que ella et protegeixi a tu. A vegades volem evitar fer mal a les persones que ens envolten i no expliquem què ens passa. Amb això l'únic que aconseguim és crear més distància amb aquestes persones.
3. Treu-te el pes de l'exigència del batxillerat. Estàs capacitada per treure't aquest curs. Intenta controlar l'ansietat recordant-te els coneixements, les habilitats i els processos d'aprenentatge que has assolit fins ara. El batxillerat és únicament la continuació als estudis que has tingut fins ara.
4. Treu-te el pes del secret. Llença la fulla d'afeitar. Treu aquest objecte de la teva vida i notaràs que et sents més alliberada. Quan guardes un secret d'aquest tipus, fa que constantment estiguis pensant-hi. En el moment que l'eliminis de la teva vida, estaràs més lliure. Ja veuràs!
Espero haver-te ajudat... Però recorda que el més important és explicar el que et passa i confiar en les persones que t'estimen.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25