Per què ningún més s'esforça? Ploro cada cap cop que s'ha d'entregar un treball.
Hola,
Jo aquest any he començat l'universitat i és privada, així que imagina't l'esforç que els meus pares estant fent. M'agrada bastant el que he escollit, però el problema és que la gent no s'esforça en fer els trealls (fem molts treballs grupals), i els estic fent la majoria jo sola sense cap mena d'ajuda, mentre la gent per les tardes queda o se'n va a fer un tom, jo haig de treure'm una altra carrera. No se que fer, ho passo molt malament, a més tinc problemes d'ansietat i angoixa. No vull deixar la carrera per culpa de tota aquesta gent. No em preocuparia si fos una o dos persones, però es tracta de la majoria... Que hauria de fer?
Gràcies.
Estrella Dorca

Hola!
Crec que estàs fent una "maximització" de la situació. Estic convençuda que hi ha persones a la teva classe que sí que s'esforcen en fer els treballs i anar a classe. És important que vagis trobant les persones amb qui millor treballis i que sàpigues controlar la teva exigència.
Cada persona té un grau d'exigència cap als treballs, de manera que en un treball en grup potser caldrà acceptar que hi ha persones que no tindran el mateix grau de compromís. Detecta aquelles que s'assemblen més a tu i apropa-t'hi per fer els treballs.
En alguna situació també pots intentar parlar amb el professorat per intentar fer treballs individuals (per incompatibilitat d'horari amb els companys).
Intenta centrar-te en les bones aportacions dels companys i companyes i acceptar també les seves crítiques.
Recorda també que un treball en grup no et farà suspendre la carrera, així que continua esforçant-te que tindràs la teva recompensa!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25