Ajuda per una amiga
A una amiga meva, li agrada un noi de la classe, des de fa anys està pillada per ell. Me preocupa molt, perquè per cridar la seva atenció pot fer alguna tonteria . No vull que li passi res, i menys per un nen:( Com a ella, podria deixar d'agradar-li, es que quant mes s'enamori, més mal es farà a ella mateixa. Ella diu que esta enamorada, però, jo crec que està obsessionada. Hem podriau ajudar ? Ella es molt bona amiga, no vull que es talli o algo semblant, he estat investigant i moltes nenes ho han fet ja:( ajudeu-me siusplau.
Atentament.
InterPersonal

Hola!! a vegades és veritat que l'amor es pot arribar a convertir en una obsessió i quan això passa la única persona que no se'n adona és la que ho pateix, tot i que la resta de gent que l'envolta ho veu claríssim. Està molt bé que tu li puguis dir, encara que ella no et faci cas (perquè no és conscient del que li passa) sentir-te a tu constantment dient-li que està obsessionada i que això no és sa, l'ajudarà a anar prenent cosnciència. La teva tasca com a amiga no pot anar més enllà de repetir-li aquest missatge, ja que per més que tu ho vegis molt clar, fins que ella no se n'adoni no podràs fer-hi gaire res més. Hi ha gent que necessita entrebancar-se per creure's que hi ha una pedra enmig del camí, i encara que nosaltres, els amics, els avisem d'aquesta pedra, fins que no cauen no s'adonen que hi era de veritat. Segurament això és el que li passa a ella. No et desesperis, tu ja estàs fent el que has de fer, no pots fer gaire res més. Si decideix tallar-se per demostrar-li que està boja per ell, tampoc aconseguirà res, però fins que ella no s'adoni del problema que té, no pots fer res més per ajudar-la. simplement estar al seu costat.
Molts ànims!
Marina Marull, psicòloga a Interpersonal Vic www.interpersonal.cat