amistat
hola! tinc un greu problema! fa un anyet o així que tenim un petit grupet, som 7 en total. L'any passat que anavem a 4t d'ESO tot era perfecte! ens portavem super bé, ens ho explicavem tot,... pero aquest any 2 encara són a l'ESO, 2 s'han cambiat de batchillerat, llavors 3 van al social i jo vaig a la classe del costat seva, a l'humanistic. Al principi tot anava bé, als patis anavem totes juntes,als entre classes ens turnavem per anar-nos a veure a les diferents classes... més endavant van començar a anar amb altre gent ja que a la seva classe es porten tots super be i estan molt units.. i jo 'he esforçat en portar-me be amb ells, caure be... pero ara han decidit anar-se amb altre gent i jo no estare sempre seguint-les per la seva classe ja que em sento malament...els hi he explicat i fins m'han trobat plorant per aquest motiu més d'un cop però aixó només ha fet que empitjorar-ho jo crec...perque només saben que posar-se a la defensiva i a més ara també passen de nosaltres per temes per nosaltres importants com podria ser un viatge de fi de curs totes o regals d'aniversari i fins i tot els hi dic de quedar per les tardes o explicar-lis coses per mi importants pel whatsapp i ho llegeixen i suden, els hi dic i ni cas... ja no se que més fer ja que elles són amb les que m'he sentit més a gust i amb les que m'he portat més bé i no voldria perdre-les, voldria que fossin com abans amb mi i amb les altres i no sentir-me tan sola com em sento ara. siusplau NECESSITO AJUDA!
InterPersonal

Hola Albi. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal. Pel què m'expliques, les amigues de la ESO us heu distanciat una mica o força pel tema de les diferents opcions de Batxillerat que heu escollit. O més ben dit, elles han fet amistats amb altres persones i t'han deixat o us han deixat a tu i a la resta una mica de banda...Això, com tu expliques, és dolorós, ja que tens una sensació de pèrdua i d'impotència al veure que passen de vosaltres.
No és per consolar-te, però t'he de dir que això passa sovint quan hi ha aquests canvis d'estudis, que poden comportar canvis de classes, fins i tot de centres educatius, conèixer gent nova, etc. I aquests també coincideixen amb canvis a nivell evolutiu (adolescència) i personal. Jo et recomanaria que no els anessis més al darrera i que les deixis fer. Si realment veuen que "us han perdut" i troben a faltar la relació amb vosaltres ja tornaran a picar a la porta. I si no és així, no t'ho agafis com un fracàs, i pensa que potser és el què havia de passar. Per molt que pesi...de vegades les coses canvien i ho hem d'acceptar Albi. Aprofita per fer noves relacions i gaudir de les que ja tens, que segurament en són moltes.
Ja ho saps, endavant. Gràcies per la teva confiança. Una abraçada.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat