Em sento controlada constantment
Hola! Tinc un problema.
Sento que els meus pares em controlen constantment i no saben veure que estic creixent i que no necessito que m'edtiguin vigilant les 24/7. Haveraa en cada moment volen saber on estic, amb qui vaig, on vaig, que faig....
Fa un parell de mesos un noi em va demanar surtir i li vaig dir que si, però el meu pare no ho aprova i no sé per què; diu que no puc parlar amb ell i que el bloqueji ( viu molt lluny a dues hores amb cotxe), que no parli amb ell i que no m'hi fagi, diu que és una mala influència i que les meves notes han baixat (cosa que és totalment falsa, al contrari).
No entenc perquè tenen aquest interès a saber-ho tot de la meva vida.
No digueu que intenti parlar amb ell, perquè amb el meu pare no s'hi pot parlar, és molt inflexible i es posa a cridar-lo si Li porto la contraria.
Moltes gràcies espero que em pugueu ajudar !
Estrella Dorca

Hola Reddragon,
A vegades la protecció i l'amor dels pares cap a nosaltres apareix en forma de control. Segurament pel teu pare és molt difícil trobar el punt òptim entre la protecció i la teva llibertat, així que serà un tema que hauràs de negociar sovint.
És natural que vulgui saber amb qui estàs i a on vas (pensa que això el tranquil·litza i se sent més unit a tu), per tant, no l'enganyis i quan en algun moment et trobis que no us enteneu, serà moment de negociar... i parlar dels motius de cadascú.
Per negociar cal que tots dos renuncieu a alguna cosa (tornar més d'hora, no anar tant lluny...) per fer que l'altra persona accepti la nostra petició.
Intenta entendre el teu pare i veuràs que si se sent comprès, estarà de millor humor per acceptar les teves peticions ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25